شنبه, 1 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ 
كارگاه آموزش علمی وبیناری اصول رفرنس نویسی با نرم افزار End Note
کارگاه آموزشی علمی وبیناری اصول رفرنس نویسی با نرم افزار EndNote در موسسه تحقیقات خاک و آب برگزار شد.

 

 

کارگاه آموزشی علمی وبیناری اصول رفرنس نویسی با نرم افزار EndNote در موسسه تحقیقات خاک و آب برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب به منظور آشنایی اعضاء هیئت علمی، محققان و کارشنان ستاد موسسه و همکاران استانی، دوره آموزشی علمی وبیناری اصول رفرنس­نویسی با نرم­افزار EndNote توسط مهندس حسن رسولی پژوهشگر بخش تحقیقات بیولوژی خاک و آب روز دوشنبه 17 آبان 1400 به صورت مجازی و وبیناری برگزار شد.

آقای مهندس رسولی در مقدمه­ای برای معرفی این نرم افزار گفت: امروزه برای جلوگیری از سرقت علمی، و انسجام صحیح منابع در درون یک متن علمی، نرم افزار EndNote در اختیار محققان قرار گرفت. این نرم‌افزار به دلیل قابلیت‌های فوق العاده کاربردی که در مدیریت، جستجو و تحلیل استنادات علمی برخوردار است به عنوان بستری کاربردی برای تدوین رفرنسهای مقالات علمی از آن استفاده می‌شود.

آقای مهندس رسولی همچنین گفت: نرم افزار EndNote که در چندین مرحله بروزرسانی به شمای کنونی درآمده است دارای پنل‌ها و ابزارهای کاربردی برای مدیریت منابع است و نگارش یک متن علمی را برای محققان تسهیل می‌نماید.

در وبینار آموزش EndNote، مباحث مربوط به کار با پنلهای مختلف نرم‌افزار، تهیه کتابخانه منابع، جستجوی آنلاین منابع، ایجاد کتابخانه‌های متا، دریافت متن کامل مقالات، ویرایش رفرنس‌ها، فرمت­بندی مقاله، چگونگی تلفیق کتابخانه منابع، ویرایش استایل‌های منابع، ایجاد گروه‌های هوشمند و اصول کلی و کلیدی کار با نرم‌افزار ارائه گردید. همچنین در این وبینار اصول صحیح استنادات علمی به همراه چگونگی نگارش مقاله و اهمیت جایگاه تحقیق در زندگی علمی محققان بحث گردید. آشنایی با پایگاه‌های داده نمایه کننده مقالات ریترکت شده و چرایی ریترکشن مقالات علمی از دیگر مباحث ارائه شده در این وبینار بود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
    6.1.7.0
    V6.1.7.0