جمعه, 31 فروردين 1403
  • تعداد بازدید : 243
جلسه مشتركی بین موسسه تحقیقات خاك و آب، نماینده آژانس همكاریهای بین المللی ژاپن (جایكا)
جلسه مشترکی بین موسسه تحقیقات خاک و آب، نماینده آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن (جایکا) و معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در روز چهارشنبه 19 آبان 1400 به منظور همکاری و بهره مندی از توانایی های علمی و فنی متخصصان موسسه تحقیقات خاک و اب برگزار شد.

 

 

جلسه مشترکی بین موسسه تحقیقات خاک و آب، نماینده آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن (جایکا) و معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی

 

    به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب در روز چهارشنبه 19 آبان 1400 جلسه مشترکی بین موسسه تحقیقات خاک و آب، نماینده آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن (جایکا) و معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی  به منظور همکاری و بهره مندی از توانایی های علمی و فنی متخصصان موسسه تحقیقات خاک و اب برگزار شد. این نشست در راستای اجرای پروژه ایران- جایکا به منظور افزایش سطح زیر کشت و ارتقای بهره وری گیاهان دارویی در استان گلستان و کمک به معیشت کشاورزان این استان می باشد.

   نخست شرکت کنندگان ضمن بازدید از مزرعه گیاهان دارویی موسسه که با مشارکت شرکت دانش بنیان بخش خصوصی ایجاد شده است با امکانات لایسیمتری موجود آشنا شدند و در ادامه نیز از بخش آزمایشگاه های موسسه و زیرساخت ها و توانمندی های این بخش بازدید نمودند.

    در ابتدای جلسه دکتر طهرانی ضمن خوش آمدگویی خلاصه ای درباره تاریخچه، بخش تحقیقاتی و پروژه های کلان در دست اجرای موسسه ارائه نمودند.

    سپس دکتر اسدی رحمانی ریاست موسسه پس از خیرمقدم بیان کردند که  در دهه های اخیر همکاری های خوبی بین جایکا و ایران شکل گرفته است و ابراز امیدواری نمودند نتیجه این نشست ارتقای همکاری های دو جانبه را در پی داشته باشد. ایشان همچنین آمادگی موسسه برای کمک به اجرای پروژه های جایکا در کشورهای همسایه بویژه کشورهای کم برخوردار را اعلام نمودند.

    آقای آری کاوا نماینده جایکا درباره ماموریتی که در استان گلستان دارند توضیحاتی ارائه نمودند و بیان داشتند که هدف از کشت گیاهان دارویی در 17 سایت این استان، ارتقا و کمک به سطح معیشت مردم آن استان است. ایشان افزودند در این پروژه می توان از اطلاعات موجود در موسسه خاک و آب بهره مند شد.

    آقای مهندس شاکری از کارشناسان معاونت باغبانی و مسئول کارگروه همکاری جایکا و ایران در اجرای پروژه گیاهان دارویی ضمن تشکر از میزبانی موسسه در برگزاری این جلسه نسبت به استفاده از توان تخصصی موسسه تحقیقات خاک و آب در این پروژه تاکید نمودند.

    در ادامه جلسه آقای دکتر تافته معاون بخش تحقیقات آبیاری و فیزیک خاک  توضیحاتی درباره سامانه نیاز آبی گیاهان زراعی و باغی کشور ارائه دادند و بر قابلیت استفاده از این سامانه برای تعیین نیاز آبی گیاهان دارویی در استان گلستان تاکید کردند که مورد استقبال آقای آری کاوا قرار گرفت. همچنین آقای دکتر طهرانی مسئول روابط بین الملل موسسه توضیحاتی درباره لزوم تعیین نیاز غذایی گیاهان دارویی و توصیه های کودی و آقای دکتر نویدی رئیس بخش ارزیابی اراضی نیز شرح مختصری از قابلیت سامانه ملی تناسب اراضی را ارائه دادند.

    در پایان جلسه آقای آری کاوا ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه ابراز امیدواری کردند از قابلیت های فنی موسسه به نحو مطلوبی در اجرای این پروژه استفاده شود. همچنین مقرر شد در نشست های تخصصی آینده روش همکاری هر یک از بخش های موسسه در این پروژه بررسی شود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
    6.1.7.0
    V6.1.7.0