وظایف اداره امور مالی
ـ تهيه و تنظيم گزارش تفريغ بودجه در پايان هر سال مالي و ارسال آن به مراجع ذيربط
ـ نگهداري حساب درآمدها و تهيه و تنظيم گز ارشهاي مربوط به تفكيك منابع درآمدي و حسب مورد پيگيري استرداد درآمدها
ـ معرفي امين اموال به منظور صدور حكم لازم و نظارت بر عملكرد آن
ـ افتتاح حسابهاي مورد لزوم براي انجام عمليات دريافت و پرداخت مؤسسه
ـ همكاري با گروه برنامه و بودجه و تشكيلات موسسه به منظور تهيه و تنظيم بودجه سالانه مؤسسه
ـ وصول اعتبارات بودجهاي در چهارچوب قوانين و مقررات مربوطه
ـ نگاهداري حساب اعتبارات بر حسب برنامهها و فعاليتها، فصول بودجه و قوانين و مقررات كشور و تهيه گزارشهاي لازم از هزينههاي انجام شده به تفكيك منابع
ـ وصول و نگهداري حساب درآمدهاي عمومي و اختصاصي، سپردهها و مطالبات و واريز آن به حساب مربوطه
ـ تأمين اعتبار خريد لوازم و وسايل مورد نياز مؤسسه و واحدهاي تابعه
ـ تهيه و تنظيم فهرست حقوق و مزايا و اسناد هزينههاي مستمر و غيرمستمر كاركنان شاغل و بازنشسته
ـ پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان و ساير هزينهها
ـ ثبت و نگهداري حسابهاي مؤسسه و تهيه و تنظيم گزارشهاي مربوطه
ـ تهيه و تنظيم برگهاي تشخيص اوراق انتقالي و چكهاي مربوط به وصول ماليات
ـ رسيدگي به اسناد هزينههاي مالي، اداري، حقوق و مزايا و غيره
ـ انجام امور مربوط به رفع نواقص اسناد واخواهي شده
ـ حفظ و نگهداري اسناد، اوراق بهادار مربوطه و دفاتر مالي مطابق قوانين و مقررات كشور
ـ اجراي قراردادها و دادنامههاي صادره از مراجع صلاحيتدار
ـ وصول و نگهداري حساب درآمدها، سپردهها و مطالبات مؤسسه و واحدهاي مربوطه
ـ تنظيم و نگهداري دفاتر و حساب اموال مؤسسه و واحدهاي تابعه
ـ اعمال نظارت مالي و انطباق دريافتها و پرداختها با قوانين و مقررات جاري كشور
ـ نگهداري حساب اموال دولتي و نظارت بر اموال مذكور و اجناس موجود در انبارها