شنبه, 6 مرداد 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ 
  • تعداد بازدید : 149
دیدار رؤسای موسسات تحقیقات كشاورزی استان البرز با نماینده مردم كرج در مجلس شورای اسلامی
رؤسای موسسات تحقیقات کشاورزی استان البرز با علیرضا عباسی نماینده مردم شریف کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

 

 

دیدار روسای موسسات تحقیقات کشاورزی استان البرز با نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی

 

 

  به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، رؤسای موسسات تحقیقات کشاورزی استان البرز به سرپرستی محسن مردی مسئول هماهنگی این موسسات و رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی روز چهارشنبه نهم خرداد ماه سالجاری با علیرضا عباسی نماینده مردم شریف کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
  در این دیدار رؤسای موسسات تحقيقاتي بر ارايه نسخه‌های عملياتی براي  برون رفت از برخی چالش‌های بخش كشاورزی اعلام آمادگی نمودند.
  هادی اسدی رحمانی رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور با حضور در این نشست صمیمانه ضمن ارائه پیشینه‌ای از موسسه تحقیقات خاک و آب و با تأکید بر این فرمایش مقام معظم رهبری که  "قضیه خاک از آب مهمتر است" گفت: منابع خاک در کشور بسیار محدود می‌باشد و کل اراضی موجود در چرخه کشاورزی 5/18 میلیون هکتار است.
  رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور با اشاره به چالش‌های تهدیده‌کننده خاک کشور گفت تغییر کاربری اراضی یکی از چالش‌های جدی برای خاک‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود. به طوریکه طبق تبصره 2 ماده 9 قانون جهش مسکن تغییر کاربری برای اراضی کلاس 3 و 4 ممانعتی ندارد، این در حالی است که عمده تولید در بخش کشاورزی در اراضی 3 و 4 انجام می‌شود. 
  اسدی رحمانی همچنین افزود هر ساعت 2/1 میلیون هکتار اراضی مرغوب کشاورزی تغییر کاربری پیدا می‌کند. وی در ادامه خواستار کمک مجلس محترم در اصلاح این قانون در راستای حفظ اراضی کشاورزی شد.
  در این نشست عليرضا عباسي ضمن تأكيد بر افزايش بهره‌وری بعنوان راهكار اساسی در بخش كشاورزی بر حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی از موسسات تحقیقاتی ذیل سازمان تات تأكيد كرد.

 

6w1a1844.jpg

6w1a1863.jpg

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0