يکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ 
  • تعداد بازدید : 112
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی :
تحقیقات، چرخ دنده بخش اجرا است
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در شورای راهبردی تحقیقات، فناوری و دانش بنیان آب و خاک امنیت غذایی پایدار را به عنوان مسئله درجه یک کشور حائز اهمیت دانست و گفت: این مسئله با تولیدات بخش کشاورزی و الگوی کشت ارتباط تنگاتنگی داشته و نقش آب و خاک در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

 

تحقیقات، چرخ دنده بخش اجرا است

 

 

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور؛ نیازی شهرکی تغییرات اقلیم، کاهش کیفیت و کمیت آب و خاک را از چالش‌های مهم این حوزه عنوان کرد و افزود: نتایج تحقیقات راهبردی شورای آب و خاک، پژوهش محققان سازمان تات و دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در راستای حل این چالش‌ها باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از برهم خوردن نظم بارش ها براثر تغییر اقلیم یکی از دغدغه ها دانست و تاکید کرد: باید در حوزه زیر ساخت های آب و خاک سرمایه گذاری لازم انجام شود؛ ازسوی دیگر نیمی از کانال های کشاورزی کشور خاکی است که سبب هدر رفت آب می شود.
وی خاطرنشان کرد: نقشه راه خاک کشور در شورای راهبردی ترسیم شده و مصوبات این شورا باید منجر به حل چالش‌های حوزه آب و خاک شود.
نیازی تحقیقات را چرخ دنده بخش اجرا دانست و گفت: استمرار این تحقیقات می‌تواند موجب بهره‌وری در حوزه آب و خاک شود.
اسدی رحمانی دبیر شورای راهبردی تحقیقات، فناوری و دانش بنیان آب و خاک نیز با اشاره به اینکه آب و خاک دو رکن اصلی تولید هستند، گفت: اجرای الگوی کشت در کشور می‌تواند به امنیت غذایی پایدار کمک شایانی کند.

b1.jpg

b2.jpg

b3.jpg

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0