يکشنبه, 9 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 143
در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزارشد؛
حضور رئیس موسسه تحقیقات خاك و آب كشور در دومین همایش و رویداد ملی كشاورزی دانش بنیان استان قزوین
دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین با هدف بهره‌وری خاک و آب و کشاورزی کم آب بر، صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش کشاورزی و هوشمند سازی کشاورز در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزارشد.

 

حضور رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین

 


دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین با هدف بهره‌وری خاک و آب و کشاورزی کم آب بر، صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش کشاورزی و هوشمند سازی کشاورز در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزارشد.
معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گفت: دستیابی خودکفایی در محصولات راهبردی کشاورزی نیازمند استفاده از دانش و فن آوری در بخش است.
وی افزود: با حرکت در مسیر دانش بنیان شدن بخش کشاورزی می توان به تولید بیشتر محصولات کشاورزی و پایداری تولید دست یافت.
خیام نکویی با اشاره بر تأکید مقام معظم رهبری در خصوص موضوع کشاورزی دانش بنیان اظهار کرد: باید بستر لازم برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بمنظور ورود به شرکت های دانش بنیان فراهم شود. مزارع نو آور بهره ور بایستی در استان قزوین ایجاد و تقویت شود و این استان ظرفیت ایجاد ۵۰ مزرعه نوآور بهره ور را دارد که با همکاری جهاد کشاورزی، دانشگاه بین المللی امام(ره) و پارک علم و فن آوری و مرکز تحقیقات میتوان به این مهم دست یافت تا بتوان چهره بخش کشاورزی استان را تغییر داد. 
شایان ذکر است در حاشیه این رویداد ملی نشست هایی تخصصی با عنوان بهره وری خاک و آب وکشاورزی کم‌آب‌بر/ زیست بوم کشاورزی پایدار و صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش کشاورزی/ هوشمندسازی کشاورزی برگزار شد.  
هادی اسدی رحمانی رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور با حضور در نشست تخصصی بهره وری خاک و آب و کشاورزی کم‌آب‌بر/ زیست بوم کشاورزی پایدار که در حاشیه این همایش برگزار شده بود بر اهمیت الگوی کشت در دشت قزوین تاکید کرد. 
وی با اشاره به خلأ مطالعات خاکشناسی در دشت قزوین گفت استفاده از لایه های تناسب اراضی و نیاز آبی گیاهان به همراه مدیریت علمی توزیع و مصرف کود می تواند راه حلی برای رفع چالش های خاک در دشت قزوین و راهکاری برای مدیریت پایدار خاک در این دشت باشد.
گفتنی است این همایش با حضور معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی، رئیس موسسه تحقیقات باغبانی، مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی استانداری قزوین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، و رئیس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع‌طبیعی استان قزوین و با مشارکت شرکت های دانش بنیان برگزار شد. 

 

4.jpg

3.jpg

6.jpg
 

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0