شنبه, 6 مرداد 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 294
خبر تکمیلی
برگزاری دومین كارگاه آموزشی مهارت محور نسخه نویسی كود در مشهد مقدس
دومین کارگاه آموزشی مهارت محور نسخه نویسی کود در مشهد مقدس برگزار شد.

 

برگزاری دومین کارگاه آموزشی مهارت محور نسخه نویسی کود در مشهد مقدس
 

 

   پیرو هماهنگی و تفاهم نامه سازمان مرکزی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با موسسه تحقیقات خاک و آب و همکاری متخصصین و اساتید بخش تحقیقات حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه دومین کارگاه آموزشی نسخه نویسی کود به مدت 6 روز از تاریخ 6 لغایت 11 آبان ماه 1402 در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با هدف آموزش توصیه کودی و تهیه نسخه کود و اصول نسخه نویسی علمی کود براساس آزمون خاک، گیاه، آب در محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای به صورت تئوری و عملی و ارائه سوال و حل مساله کاربردی با رضایت و موفقیت برگزار شد. 
   افتتاحیه این کارگاه آموزشی با حضور ریاست محترم موسسه تحقیقات خاک و آب جناب آقای دکتر اسدی رحمانی و مدیران استانی از جمله رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و در حضور 46 نفر از فراگیران ثبت نام شده از 24 استان کشور برگزار شد. 
   در این کارگاه به مدت 4 روز مباحث تئوری و تخصصی در زمینه مبانی و اصول تغذیه و حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه، اصول و روش های آزمون خاک و گیاه، شناخت و آشنایی با انواع کودهای شیمیایی، آلی و زیستی، محرک های رشد، اصول توصیه کود در محصولات زراعی، غده ای، صنعتی و درختان میوه هسته‌دار و دانه‌دار و محصولات گلخانه¬ای تدریس شد. همچنین یک تور یکروزه از گلخانه تولیدکننده ریز غده‌های سیب زمینی همراه با بحث و تبادل نظر علمی و فنی در خصوص کود آبیاری و هیدروپونیک و تغذیه سیب زمینی انجام شد.

   مراسم اختتامیه با حضور نماینده مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و نماینده موسسه تحقیقات خاک و آب و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی پس از اهدای گواهینامه مهارت محور دوره آموزشی و بسته آموزشی به پایان رسید. 
 

026.jpg

027.jpg

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0