شنبه, 6 مرداد 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 160
"نشست مشترك معاونت آب و خاك و موسسه تحقیقات خاك و آب كشور با عنوان"نقشه راه خاك های كشور
نشست مشترک معاونت آب و خاک و موسسه تحقیقات خاک و آب کشور با عنوان "نقشه راه خاک های کشور" روز دوشنبه مورخ 1 خرداد 1402در موسسه تحقیقات خاک و آب کشور برگزار شد.

   

 

 

 

برگزاری نشست مشترک معاونت آب و خاک و موسسه تحقیقات خاک و آب کشور با عنوان "نقشه راه خاک های کشور"

 

   به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، روز دوشنبه مورخ 1 خرداد 1402 نشست مشترک میان موسسه تحقیقات خاک و آب کشور و معاونت آب و خاک  با عنوان"نقشه راه خاک های کشور" در محل موسسه تحقیقات خاک و آب برگزار شد. این نشست با حضور دکتر نیازی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و تعدادی از مدیران ارشد این معاونت، ریاست، معاون پژوهشی و روسای بخش های تحقیقاتی موسسه و با هدف همفکری و هماهنگی بین موسسه تحقیقات آب و خاک و معاونت صورت گرفت.
   دکتر اسدی رحمانی رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور درباره اهداف برگزاری این نشست بیان کرد: با توجه به دستور جناب آقای دکتر نیازی معاون آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی، نقشه راه خاک کشور توسط موسسه تحقیقات خاک و آب با توجه به هفت دهه نقش آفرینی در نظام تحقیقاتی_اجرایی کشور باید تدوین شود. 
   وی افزود: نقشه راه تدوین شده دارای 6 محور شامل: شناسایی منابع خاک و ارزیابی اراضی،  پایش کمی و کیفی خاک های کشاورزی، حفظ و پايداري حاصلخيزي  خاك،  افزایش کربن آلی خاک ها، پیشگیری از تخریب و آلودگی منابع خاک و بازسازی آن و ترویج ، فرهنگسازی و ساماندهی نظام های آموزشی- تحقیقاتی کشور است که با توجه به ظرفیتی که در معاونت آب و خاک وجود دارد، امیدواریم عملیاتی شود. در سال 1401 این موسسه با اعتبارات خود کارهای آغازین را در این خصوص انجام داده است. در این نشست الویت محورها و منابع اعتباری بحث و بررسی شد. 
   دکتر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی درباره نتایج برگزاری این نشست بیان کرد: در بخش کشاورزی مجموعه خاک مظلوم واقع شده است. در همین راستا، جلسات متعددی را در موسسه خاک و آب برگزار کردیم و مقرر شد تا یک نقشه راهی برای خاک در برنامه هفتم داشته باشیم و معاونت این طرح را اجرایی کند. موسسه تحقیقات خاک و آب هم ناظر به مجموع عملیات باشد.
   معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: منابع خاک کشور و بهره برداری از آن ظرفیتی برای دستیابی به امنیت غذایی است که باید بررسی شود و براساس آن الگوی کشت طراحی شود. برنامه نقشه راه خاک پس از نهایی شدن و تصویب نهایی می بایست عملیاتی شود که تحقق این امر به عهده معاونت آب و خاک است. نیازی متذکر شد: همفکری و هماهنگی بین موسسه تحقیقات آب و خاک و معاونت مهم ترین هدف این نشست بوده است.

لینک خبر:

http://www.iana.ir/

https://www.iribnews.ir/00GBhb

 

 

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0