پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۵/۰۴ 
  • تعداد بازدید : 238
برگزاری رویداد ملی شناخت وضعیت و مدیریت تغذیه ای محصولات زراعی و باغی كشور
رویداد ملی "شناخت وضعیت و مدیریت تغذیه ­ای محصولات زراعی و باغی کشور" در تاریخ­ های دوم تا چهارم مرداد ماه 1401 در موسسه تحقیقات خاک و آب برگزار گردید.

 

 

برگزاری رویداد ملی شناخت وضعیت و مدیریت

تغذیه ­ای محصولات زراعی و باغی کشور

 

    رویداد ملی "شناخت وضعیت و مدیریت تغذیه­ ای محصولات زراعی و باغی کشور" در تاریخ­ های دوم تا چهارم مرداد ماه 1401 در موسسه تحقیقات خاک و آب برگزار گردید. در این رویداد جناب آقای مهندس مهاجر معاونت محترم زراعت و جناب آقای دکتر برومندی معاونت محترم باغبانی وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند. جلسه با استقبال گرم کارشناسان و محققین از سراسر کشور بصورت حضوری و مجازی برگزار گردید. در مراسم افتتاحیه این رویداد جناب آقای دکتر اسدی رحمانی رئیس محترم موسسه تحقیقات خاک و آب ضمن خوش آمد گویی به اهمیت و ضرورت جایگاه حاصلخیزی خاک و بهینه سازی نظام کود کشور اشاره داشتند. سپس، متن پیام ارسالی جناب آقای دکتر خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مبنی بر توجه به خاک و مدیریت بهینه تغذیه گیاه و بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در ارتقای فن آوری ها، نفوذ دانش در عرصه و تولید پایدار کشاورزی توسط آقای دکتر مشیری قرائت شد. جناب آقای مهندس مهاجر ضمن تقدیر از موسسه تحقیقات خاک و آب در برگزاری این رویداد، به چالش­ های بخش تولید پرداخته و جایگاه و نقش مدیریت حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه به ویژه کاربرد کودهای پایه را در دستیابی به عملکردهای مطلوب و اقتصادی محصولات مختلف زراعی بسیار موثر دانستند.

   جناب آقای دکتر برومندی جایگاه موسسه تحقیقات خاک و آب را در پیشبرد اهداف وزارت جهاد کشاورزی کم نظیر دانستند. ایشان به ضعف تاریخی مدیریت مصرف کودها در حوزه باغبانی اشاره نموده و برنامه های معاونت باغبانی را در رفع مسائل این حوزه معرفی نمودند.

   در این رویداد با ارائه 6 سخنرانی کلیدی وضعیت تغذیه ای محصولات زراعی و باغی تشریح و تبیین گردید. همچنین آخرین یافته­ های تحقیقاتی و تجربیات میدانی حاصل از پایلوت­ ها در خصوص مدیریت بهینه تغذیه گیاهان پنبه، دانه­ های روغنی، زیتون و پسته ارائه گردید. در روز سوم کارگاه آموزشی با هدف آشنایی با کاربرد انواع مدل­ های تحلیل و تفسیر نتایج تجزیه گیاه برای شناخت وضعیت تغذیه­ ای گیاهان برگزار گردید.

 

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0