دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ 
  • تعداد بازدید : 328
برگزاری كارگاه آموزشی بین المللی كشاورزی حفاظتی
کارگاه آموزشی بین المللی کشاورزی حفاظتی به صورت وبینار با تدریس 7 نفر از صاحب‌نظران بین المللی از سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو)، فدراسیون کشاورزی حفاظتی اروپا و کشورهای تونس و لبنان و 5 نفر ازمدرسان داخلی (از موسسه تحقیقات خاک و آب، دانشگاه بیرجند و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان‌های گلستان و فارس) در روزهای دوم و سوم اسفند ماه 1400 در موسسه تحقیقات خاک و آب برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری كارگاه آموزشی بین المللی كشاورزی حفاظتی

 

 

    کارگاه آموزشی بین المللی کشاورزی حفاظتی به صورت وبینار با تدریس 7 نفر از صاحبنظران بین المللی از سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو)، فدراسیون کشاورزی حفاظتی اروپا و کشورهای تونس و لبنان و 5 نفر ازمدرسان داخلی (از موسسه تحقیقات خاک و آب، دانشگاه بیرجند و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استانهای گلستان و فارس) در روزهای دوم و سوم اسفند ماه 1400 در موسسه تحقیقات خاک و آب برگزار شد. در این کارگاه 170 نفر از مراکز و موسسات تحقیقات زیر مجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و دانشگاه‌های کشور و همچنین تعدادی مخاطب از کشورهای خارجی شرکت داشتند.

     در این کارگاه تجربیات جهانی در خصوص توسعه کشاورزی حفاظتی در روند رو به رشد آن به اشتراک گذاشته شد. این تجربیات نشان داد که کشاورزی حفاظتی برای غلبه بر چالش‌های پیش‌رو از جمله فرسایش خاک، کاهش کربن آلی خاک، فشردگی خاک، خشکی و شوری خاک، کاهش اثرات تغییرات اقلیمی/ می‌تواند عنوان یک گزینه موثر عملی مطرح باشد. الزامات توسعه کشاورزی حفاظتی تشویق کشاورزان پیشرو برای ادامه کار به روی کشاورزی حفاظتی، تشکیل گروه‌های از جمله ذینفع در توسعه کشاورزی حفاظتی شامل بهرهبرداران، صنعتگران، کارشناسان و پژوهشگران در هر منطقه و در سطح ملی بوده که می‌بایست سر لوحه برنامه‌های و سیاستگذاری قرار گیرد. کشاورزی حفاظتی یک سیستم کشاورزی با اثرات چندگانه اثر پایداری تولید محصول تا حفاظت محیط زیست و در سطح مزرعه، منطقه، حوزه آبخیز، ملی و بین المللی است که امیدواری زیادی برای گسترش آن در سطح جهانی وجود دارد. بدین منظور لازم است چالش‌های موجود در مسیر گسترش کشاورزی حفاظتی همچون روش‌های مبارزه با علف‌های هرز، معرفی ماشین آلات مناسب برای هر منطقه با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و خصوصیات خاک رفع شود.

 

 

 

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0