دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ 
  • تعداد بازدید : 355
ارزیابی مركز رشد واحد های فناور تخصصی خاك و آب
جلسه ارزیابی سالانه مرکز رشد تخصصی واحد های فناور خاک و آب توسط سازمان تات، روز یکشنبه مورخ 24 بهمن 1400 به صورت وبیناری و با حضور دکتر حسین جعفری، دکتر غلامرضا صالحی جوزانی، مهندس خبات قادری، دکتر محمدرضا صفرنژاد، دکتر ناصر دوات گر و خانم مهندس اشرف اسمعیلی زاد برگزار شد.

 

 

 

 

ارزیابی مركز رشد واحد های فناور تخصصی خاك و آب

 

    به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب، جلسه ارزیابی سالانه مرکز رشد تخصصی واحد های فناور خاک و آب توسط سازمان تات، روز یکشنبه مورخ 24 بهمن 1400 به صورت وبیناری و با حضور دکتر حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان، دکتر غلامرضا صالحی جوزانی مدیرکل دفتر امور فناوری، مهندس خبات قادری رئیس گروه مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان دفتر امور فناوری، دکتر محمدرضا صفرنژاد معاون دفتر امور فناوری، دکتر ناصر دوات گر معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته ها و خانم مهندس اشرف اسمعیلی زاد رئیس مرکز رشد واحدهای فناور تخصصی خاک و آب و سایر روسای مراکز رشد برگزار شد.

    در ابتدا دکتر جعفری با اشاره به اهمیت مراکز رشد واحدهای فناور کشاورزی اذعان داشت: خوشبختانه کارهای خوبی در مراکز رشد در زمینه توسعه و تجاری سازی فناوری و اشتغال زایی صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد و معاونت پژوهش و فناوری با تمام توان در رفع مشکلات این مراکز حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد. 

    دکتر صالحی جوزانی نیز ضمن تاکید بر نقش مهم و اهمیت مراکز رشد واحدهای فناور در توسعه فناوری های اثربخش کشاورزی به امکان استفاده از واحدهای فناور مستقر در این مراکز در کنار موسسات و مراکز پژوهشی زیرمجموعه سازمان در اجرای برنامه های پژوهشی و رفع معضلات بخش کشاورزی اشاره کرد. دکتر صالحی جوزانی توسعه کمی و کیفی مراکز رشد واحدهای فناور و مراکز نوآوری و همچنین واحدهای فناور مستقر در آنها و در نهایت افزایش کمی تعداد خروجی های موفق از مراکز رشد را از برنامه های مهم جاری دفتر امور فناوری سازمان تات اعلام نمود.

    مهندس قادری در این جلسه با تاکید بر لزوم ارزیابی مراکز رشد، روال ارزیابی و شاخص های ارزیابی مراکز از قبیل تعداد هسته ها و واحدهای فناور مستقر، واحدهای فناور خروجی موفق، زیرساخت های موجود، اشتغال زایی و غیره را معرفی کرد.

    در ادامه سرکار خانم اسمعیلی زاد، رییس مرکز رشد واحد های فناور تخصصی خاک و آب گزارشی در  مورد عملکرد مرکز رشد در سال 1400 ارایه نمودند. ایشان در این ارزیابی به خدمات موجود قابل ارائه به واحدهای فناور، تعداد واحدها و هسته های فناور مستقر و متقاضی استقرار، فعالیت های واحدهای فناور و اشتغال های ایجاد شده توسط آنها، مشکلات موجود از قبیل نبود فضای کافی برای استقرار واحد ها، فضای کارگاهی و گلخانه، نداشتن آزمایشگاه اختصاصی برای ارایه خدمات بهتر به واحدها توضیحاتی دادند.

    در انتها دکتر صالحی جوزانی و مهندس قادری با اشاره به پیشرفت قابل توجه مرکز رشد واحد های فناوری تخصصی خاک و آب و روند رو به رشدی که در سال 1400 داشت از سرکار خانم اسمعیلی زاد سپاسگزاری نمودند.

 

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0