جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۵/۰۸/۱۹ 
  • تعداد بازدید : 1194
با حضور نمایندگان مؤسسه تحقیقات خاك و آب: كارگاه آموزشی بازاریابی فناوری به منظور افزایش ظرفیت تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی برگزار شد

مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی دو روزه با عناوین " بازاریابی فناوری" و " فنون مذاکره انتقال فناوری" به همت دفتر امور فناوری سازمان سه شنبه و چهارشنبه 18 و 19 آبان، با حضور دکتر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر ولدان رئیس دفتر امور فناوری و نمایندگان تجاری سازی موسسه ها و مراکز تحقیقاتی استان ها در سالن سگال موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور برگزار شد.

در این مراسم دکتر ولدان رئیس دفتر امور فناوری سازمان، ضمن بیان اهداف برگزاری این دوره آموزشی آن را در راستای رویکردهای جدید سازمان در حوزه انتقال فناوری دستاوردهای کشاورزی برشمرد و طی سخنانی فراگیران را به اهمیت آشنایی با مفاهیم و چگونگی تجاری سازی، فنون مذاکره انتقال فناوری و بازاریابی توجه داد.

دکتر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش به کارگیری تکنولوژی در جبران عوامل بازدارنده بهره وری در بخش کشاورزی از جمله کمبود منابع مالی و عوامل طبیعی، خلق و کسب فناوری را دو راهکار عمده حل این مشکل دانسته و بر حضور اثر بخش سازمان تحقیقات کشاورزی در آینده فعالیت های تحقیقاتی در بخش کشاورزی تاکید کرد. وی با مطرح کردن مفاهیمی مانند دیپلماسی علم و فنون مذاکره انتقال فناوری، لزوم سرعت بخشیدن به پژوهش های سازمان را یادآور شد و آن را در مقایسه با شتاب پیشرفت علمی کشورهای توسعه یافته آن را مهم ارزیابی کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به 6 حوزه وظایف سازمان و ضرورت به کارگیری بخش خصوصی در اجرای آن ها، انعقاد 168 قرارداد با بخش خصوصی را از جمله اقدام های سازمان در این زمینه برشمرد. وی با بیان اینکه تاکنون 222 یافته تحقیقاتی شاخص سازمان تات بازاریابی شده است و از این پس نیز تلاش بر این است ضمن بازاریابی فناوری های موجود و تعیین سهم مراکز و موسسه ها در تحقیقات فناورانه، به سمت ثبت سفارش فناوری و بازاریابی قبل از تولید حرکت کنیم. دکتر زند رویکرد تحقیقاتی سازمان را در سه بخش بنیادی، کاربردی و فناورانه برشمرد و از راه اندازی سایت علم سنجی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به منظور رتبه بندی محققان سازمان در هفته پژوهش خبر داد.  

در ادامه، مهندس افشین فیروزمنش مدرس کارگاه آموزشی، موضوع تدریس خود را با عنوان " بازاریابی فناوری "  و محوریت "چگونگی معرفی ارزش های فناوری به سرمایه گذار" آغازکرد. وی در این آموزش ها به تفاوت فرآیند تجاری سازی و انتقال فناوری، متدهای بازاریابی، توصیف ارزش و چگونگی ارزش سازی برای فناوری به عنوان مهم ترین محورهای آموزش کاربردی پرداخته و نمایندگان مراکز و موسسه ها تحقیقاتی، آن را در قالب تمرین های گروهی فراگرفتند.

کارگاه آموزشی روز دوم تحت عنوان " فنون مذاکره انتقال فناوری" 19 آبان ماه، با مروری بر قوانین و مقررات تجاری سازی تحقیقات با حضور استادان و نمایندگان دفاتر تجاری سازی برگزار و به شرکت کنندگان گواهی معتبر پایان دوره اعطا شد.

لازم به ذکر است دکتر علیرضا فلاح مسئول تجاری سازی تحقیقات و ایجاد واحدهای فناوری، دکتر فرهاد رجالی عضو هیأت علمی و مهندس امیر آفتاب طلب کارشناس تجاری سازی و امور فناوری به عنوان نمایندگان مؤسسه تحقیقات خاک و آب در این کارگاه آموزشی شرکت داشتند.

منبع: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
http://www.areo.ir/DesktopModules/News


 
 

ایجاد شده توسط بخش خدمات فنی و تحقیقاتی- واحد IT



کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0