جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۵/۲۹ 
  • تعداد بازدید : 303
next    /  3 prev
در ادامه بررسی لایحه حفاظت از خاك: سازمان حفاظت محیط زیست مكلف به شناسایی مواد آلاینده خاك شد؛ مجازات تخلیه و دفن مواد آلاینده در خاك مشخص شد

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب در ادامه بررسی لایحه حفاظت از خاک در صحن علنی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه 29 مرداد 1397، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ماده 11 لایحه حفاظت از خاک رأی مثبت داده اند.

در این ماده آمده است: "سازمان مکلف به پایش خاک های آلوده، شناسایی مواد آلاینده خاک و آلوده کننده آن و اعلام وقوع وضعیت اضطراری براساس حدود مجاز آلودگی خاک و آلاینده های ورودی به آن برای کاربری های مختلف خاک می باشد."

همچنین بر اساس ماده 19 این لایحه، "تخلیه و دفن مواد آلاینده (اعم از مایع و جامد) در غیر از مکان های تعیین شده ممنوع است. مرتکب علاوه بر جبران خسارت زیست محیطی، به جزای نقدی دو تا پنج برابر خسارت وارده محکوم می گردد." که به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.  

همچنین ماده 26 این لایحه نیز با رأی موافق نمایندگان حاضر در جلسه به تصویب رسید.

در ماده 26 این لایحه آمده است: آیین نامه های مورد نیاز برای اجرای مفاد این قانون توسط وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می شود و حداکثر ظرف مدت 6 ماه به تصویب هیأت وزیران می رسد.








کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0