جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۱۰/۰۵ 
  • تعداد بازدید : 1325
با حضور معاون پژوهشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی؛ برترین های موسسه تحقیقات خاك و آب در هفته پژوهش و فناوری معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و کارکنان موسسه تحقیقات خاک و آب در چهارمین روز از دی ماه 1396 با حضور دکتر رسول زارع معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر کامبیز بازرگان رئیس موسسه، دکتر ناصر دواتگر معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته ها، دکتر هادی اسدی رحمانی معاون پشتیبانی و برنامه ریزی، اعضاء هیئت علمی، محققان، کارشناسان و کلیه کارکنان موسسه تحقیقات خاک و آب در سالن همایش های موسسه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر ناصر دواتگر معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته ضمن خوشامد گویی و تشکر و قدردانی از همه همکاران در رده شغلی بیان داشت: هر موفقیتی که در موسسه وجود دارد مرهون زحمات و تلاش های ارزنده همه همکاران است. ایشان با برشمردن برخی از موفقیت های موسسه افزود: این موفقیت ها فقط با تکیه بر دانش محققان و یا تکیه بر منابع مالی بدست نیامده و نخواهد آمد بلکه نیروی محرکه این موفقیت ها همراهی و همسوئی و اعتماد متقابل بین همکاران در همه رده ها بوده است.

در ادامه دکتر کامبیز بازرگان رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب گزارش مختصری از مهمترین فعالیت های موسسه در یک سال گذشته با محوریت برنامه های پژوهشی ارائه نمودند.

دکتر بازرگان پروپوزال پژوهشی را نقطه اصلی ابهام و کاشت بذر فعالیت های پژوهشی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه خروجی ها و دستاورد های پژوهشی امروز موسسه نتیجه تصویب پروپوزال ها در دو سه سال گذشته در کمیته های علمی و فنی است؛ بنابراین جلسات کمیته علمی و فنی بسیار با جدیت و پیگیری ادامه خواهد یافت. بازرگان ادامه داد: ساختار و برنامه پژوهشی موسسه به صورت کاملاً نظام مند در اوائل آذر امسال تدوین شده به نحوی که برنامه پژوهشی کلیه محققین موسسه در یک سال آینده در این برنامه کاملاً مشخص شده است. در این برنامه 430 عنوان پروژه تصویب و بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای موسسه پیش بینی شده است و بر همین اساس حدود 1.3 میلیارد ریال تاکنون از محل اعتبار تعیین شده در استان ها توزیع شده است.

رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب طرح تعیین تناسب اراضی برای محصولات زراعی و باغی در اراضی تحت کشت آبی را یکی از بزرگترین و مهمترین طرح های موسسه در سال پژوهشی گذشته اعلام کرد. در این طرح برای حدود 40 محصول زراعی و باغی و بر اساس مطالعات خاکشناسی تناسب اراضی انجام و نتایج به صورت سامانه وب GIS ارائه خواهد شد.

دکتر بازرگان؛ تهیه اطلس خرده اقلیم های کشاورزی کشور، بازنگری سند ملی آب، بررسی ریسک پذیری کاربرد کمپوست زباله شهری در زمین های کشاورزی و آلودگی عناصر سنگین، تعیین وضعیت آلودگی عناصر سنگین سرب و کادمیوم در برخی محصولات مهم کشاورزی، آلودگی نیترات و روی در برخی محصولات مثل خیار و گوجه فرنگی، تأثیر سیستم های نوین آبیاری بر روی کیفیت خاک های کشاورزی، توسعه باغات در اراضی شیبدار با محوریت خاک و پتانسیل اراضی، ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی، مدیریت اراضی شور، ثبت و کنترل کیفی کود، انعقاد تفاهم نامه بین المللی و همکاری با دانشگاه ها، برگزاری کارگاه های آموزشی ملی و بین المللی، انتشارات نشریات و کتب را از مهمترین عناوین دستاورد ها، برنامه ها و طرح های اجرا شده و در دست اجرای موسسه در یک سال گذشته برشمرد.

در ادامه آقای دکتر زارع معاون پژوهش و فناوری سازمات تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران و همکاران افزود: موسسه تحقیقات خاک و آب با دو عنصر اصلی آب و خاک سر و کار دارد و با این سؤال که چگونه خاک زنده تر شود و آب بهتر مصرف شود مواجه است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب شدن پیشنهاد این معاونت در جلسه هیئت امناء سازمان در اسفند 1395 مبنی بر امکان حضور محققین غیر هیئت علمی در کنفرانس های بین المللی و استفاده از گرنت علمی امکان پذیر شده است، افزود: انشاالله در هفته های جاری 50 درصد از این گرنت ها بر اساس امتیازات مکتسبه پرداخت و تا آخر امسال 100 درصد پرداخت خواهد شد.

دکتر زارع در خصوص جایگاه علمی موسسه در سامانه علم سنجی افزود: جایگاه این موسسه در سامانه مذکور با توجه به تعداد محققین و اعضاء هیئت علمی موسسه جایگاه خوبی است.

در پایان مراسم با اهداء لوح تقدیر از برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری به شرح ذیل تجلیل و قدردانی شد:

    1. 1. دکتر هادی اسدی رحمانی فناور برتر در سطح سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
    2. 2. دکتر مجید بصیرت پژوهشگر برتر در سطح سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
    3. 3. دکتر کریم شهبازی مسئول آزمایشگاه برتر کود در سطح سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
    4. 4. خانم مهندس نرگس معبودی مسئول آزمایشگاه برتر کود در سطح سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
    5. 5. دکتر فریدون نورقلی پور پژوهشگر برتر در سطح ستاد موسسه
    6. 6. دکتر مژگان یگانه پژوهشگر برتر در سطح ستاد موسسه
    7. 7. دکتر پیمان کشاورز پژوهشگر برتر استانی در سطح ستاد موسسه
    8. 8. دکتر نورآیر تومانیان پژوهشگر برتر استانی در سطح ستاد موسسه
    9. 9. دکتر علیرضا ضیائی جاوید محقق برتر در سطح ستاد موسسه
    10. 10. مهندس رضا محمدی کیا کارشناس پژوهشی برتر در سطح ستاد موسسه
    11. 11. دکتر حسین کاری دولت آباد کارشناس برتر طرحی در سطح ستاد موسسه
    12. 12. مهندس فاطمه بصیری پور کارشناس برتر طرحی در سطح ستاد موسسه
    13. 13. مهندس فاطمه ابراهیمی میمند کارشناس برتر طرحی در سطح ستاد موسسه
    14. 14. خانم شهره خوارزمی کارمند برتر در حوزه مالی در سطح ستاد موسسه
    15. 15. خانم بتول هاشمی کارمند برتر در حوزه اداری در سطح ستاد موسسه
    16. 16. آقای اکبر میرزادائیها کارمند برتر پشتیبانی در سطح ستاد موسسه
    17. 17. آقای امرالله رحمانی پارسا کارمند برتر پشتیبانی در سطح ستاد موسسه
    18. 18. آقای روح الله لطفیان کارمند برتر پشتیبانی در سطح ستاد موسسه
    19. 19. بخش تحقیقات ارزیابی اراضی به عنوان بخش برتر در سطح ستاد موسسه

     

  1.                       

 


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0