شنبه, 8 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۷/۲۵ 
  • تعداد بازدید : 538
گردهمایی مجریان طرح تناسب اراضی در موسسه تحقیقات خاك و آب

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب به منظور ایجاد هماهنگی در­ خصوص تدوین گزارش­ ها و خروجی­ های انجام شده در طرح تعیین تناسب اراضی محصولات زراعی و باغی در اراضی آبی کشور و استفاده از مستندات مورد نیاز گردهمایی طرح تناسب اراضی با حضور کامبیز بازرگان رییس موسسه تحقیقات خاک و آب و مجریان ستادی و استانی طرح مذکور در تاریخ 24 مهر 1396 در موسسه تحقیقات خاک و آب برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر کامبیز بازگان رییس موسسه تحقیقات خاک و آب با عرض خیر­ مقدم و ابراز خرسندی از انجام این پروژه بزرگ توسط محققین این موسسه، انجام این پروژه بزرگ و پروژه ­های مشابه را فرصتی مناسب برای مشخص شدن جایگاه موسسه در نقش آفرینی حوزه خاک و آب عنوان کرد.

رییس موسسه تحقیقات خاک و آب جمع آوری حجم زیادی از داده ­ها، اطلاعات، نقشه ­ها، مستند­ سازی و رقومی ­سازی آن­ ها و رفع اشکال نقشه­ ها برای مناطق مختلف و تهیه اطلاعات نیاز­های رویشی گیاهی برای محصولات مختلف را از جمله کارهای انجام شده در این پروژه بزرگ برشمرد ایشان افزود: بر روی اقلیم هم بر اساس اطلاعات موجود کارهای اولیه انجام گرفته و الان در مرحله ­ای هستیم که اطلاعات خام باید تکمیل و گزارش تناسب اراضی را تکمیل کنیم.

دکتر بازرگان ادامه داد: گزارش باید به صورت حوضه­ ای ارائه و برای هر حوضه مسئولی مشخص شود. همچنین این گزارش باید به نحوی تهیه شود که به کاربر و مسئول الگوی کشت منطقه به طور روشن وضعیت منابع و قابلیت و استعداد اراضی برای محصولات منطقه را اعلام نماید تا بر­ اساس اطلاعات حاصله برای پهنه­ بندی محصولات در استان بهترین تصمیم ممکن در استفاده بهینه از منابع آب و زمین اتخاذ شود.




      


 


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0