جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۵/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 613
بازدید رییس مؤسسه تحقیقات خاك و آب و هیئت همراه از مجتمع دفع پسماند معاونت خدمات شهری شهرداری تهران

آقای دکتر کامبیز بازرگان رییس موسسه تحقیقات خاک و آب و هیئت همراه از کارخانه تولید کود آلی با استفاده از کمپوست زباله شهری در استان تهران بازدید بعمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب آقای دکتر کامبیز بازرگان و هیئت همراه برای بررسی سرنوشت زباله های تولیدی استان تهران از مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه وابسته به معاونت خدمات شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بازدید به عمل آوردند. در این بازدید آقای دکتر حیدریان یکی از مدیران ارشد مجتمع مذکور مختصری راجع به اتفاقاتی که برای زباله های وارد شده به مجموعه و قسمت های مختلف توضیح دادند. سپس آقای دکتر بازرگان ضمن بیان اهداف بازدید، پیشنهاد انجام پروژه مشترک بین موسسه تحقیقات خاک و آب و مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه در خصوص استفاده از کود حاصله زباله شهری در کشاورزی ایران را مطرح نمودند. رییس موسسه تحقیقات خاک و آب ابراز امیدواری نمودند که نتایج این پروژه می تواند به کیفیت و مصرف کمپوست در کشور کمک شایانی داشته باشد.

در ادامه آقای مهندس عظیمیان مدیرعامل مجتمع مذکور با بیان اینکه روزانه 6000 تن زباله خانگی وارد مجتمع آرادکوه میشود و 18 الی 10 % وزنی زباله دریافتی به کمپوست زباله شهری تبدیل می­ شود نسبت به پیشنهاد آقای دکتر بازرگان و تعیین تکلیف برای موضوع کمپوست و بررسی خطرهای احتمالی استفاده از آن اظهار علاقمندی نمودند. بر اساس پیشنهاد مطروحه مقرر شد ماهیانه نمونه هایی از کمپوست تولیدی این مجتمع به آزمایشگاه موسسه تحقیقات خاک و آب جهت آنالیز ارسال شود و بر اساس داده های بدست آمده و مدل سازی فرآیندها ضمن تعیین میزان ریسک پذیری استفاده از کمپوست زباله شهری، راهکارهای ارتقاء کیفیت نیز ارائه شود.

        



ایجاد شده توسط بخش خدمات فنی و تحقیقاتی



کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0