جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۲/۱۲ 
  • تعداد بازدید : 953
با حضور مسوولان روابط عمومی موسسه ها، مراكز و واحدهای تابعه سازمان كارگاه آموزشی " اصول خبر نویسی رسانه ای " در مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی فارس برگزار شد

مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی دو روزه  " اصول خبر و گزارش نویسی رسانه ای" ، شنبه 9 اردیبهشت ماه سال جاری، با حضور دکتر ابراهیم زارع رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، مهندس ژاله فدائی مسوول روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مسوولان روابط عمومی موسسه ها و مراکز تحقیقاتی در سالن گردهمایی مرکز تحقیقات کشاورزی فارس برگزار شد.

دکتر ابراهیم زارع ، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس، اولین سخنران این مراسم بود که طی سخنانی، با تشریح فعالیتها و دستاوردهای پژوهشی آن مرکز، اطلاع رسانی بموقع و انتشار موثر دستاوردهای تحقیقاتی را واجد اهمیت بسیار دانست.

وی همچنین بر این نکته پای فشرد که طی 2 سال مدیریت خود، اطلاع رسانی در حوزه فعالیتها و دستاوردهای تحقیقاتی و آموزشی در مرکز تحقیقات کشاورزی  فارس از پیشرفت قابل ملاحظه ای بر خوردار بوده است.

دکتر ابراهیم زارع در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولیت تامین امنیت غذایی در کشور با وزارت جهاد کشاورزی است، انتقال بموقع و گسترده دستاوردهای علمی نوین به بخش کشاورزی را حائز اهمیت بسیار دانست، که ثمرات ارزشمندی را به ارمغان خواهد آورد.

وی با بیان اینکه گردش اطلاعات طی 4 سال اخیر، با تمهیدات دکتر اسکندر زند ریاست محترم سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی و تیم مدیریتی ایشان، از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است، خاطر نشان کرد که هنوز در این حوزه ظرفیت های بسیاری وجود دارد که میتوان آنها را شکوفا کرد. وی نقش روابط عمومی ها در توسعه و شکوفایی این ظرفیت ها و اشاعه بموقع، موثر و گسترده دستاوردهای تحقیقاتی مراکز و موسسه های تحقیقاتی را نقشی بسیار مهم و استراتژیک برشمرد.  

وی در پایان، حضور مسئولین و متولیان روابط عمومی های واحدهای تابعه سازمان در مرکز تحقیقات استان فارس را توفیقی بزرگ برای آن مرکز دانست.

مهندس ژاله فدایی مسوول روابط عمومی سازمان، سخنران بعدی این همایش بود که  طی سخنانی برگزاری کارگاه آموزشی خبرنویسی را توفیقی دانست که در استان فارس و در مرکز تحقیقات کشاورزی این استان، این مهم بمنصه بروز و اجرا رسیده است.

 وی با تقدیر از تلاش هایی که ریاست مرکز و سایر همکاران مرکز تحقیقات فارس برای برگزاری این نشست مبذول داشته اند، اظهار داشت: سال گذشته دکتر زند معاون وزیر و رئیس سازمان در خصوص اطلاع رسانی و تولید خبرهای علمی مکرراً  تذکرهایی را بیان داشته اند و حتی به دستور مشارالیه فرصتی برای بیان اهمیت جایگاه روابط عمومی در گردهمایی مدیران سازمان در کرج به روابط عمومی سازمان داده شد و درجمع مدیران موسسه ها و مراکز، ضرورت و اهمیت روابط عمومی به آگاهی مدیران و مسئولان رسید.

مسوول روابط سازمان با اشاره به این مطلب که حدود سه ماه پیش ریاست سازمان، نقد بسیارشدیدی به اخبار سایت سازمان بخصوص اخبار استانها داشته است، افزود: به دستور رئیس سازمان بررسی جامعی از وضعیت روابط عمومی های تابعه سازمان تهیه و به ایشان ارائه شد و متعاقب آن گزارش، رئیس سازمان دستوراتی برای ارتقاء جایگاه روابط عمومی و افزایش دانش همکاران از طریق برگزاری دوره های آموزشی را صادر نمود.

سرکارخانم مهندس فدایی با بیان اینکه سال گذشته به دلایلی توفیق برگزاری دوره آموزشی فراهم نشد، ادامه داد: به رغم کوشش های فراوانی که بعمل آمد متاسفانه امکان برگزاری دوره آموزشی در سال 95 فراهم نشد، به همین دلیل دوره ای را که برای اسفندماه سال گذشته مد نظر بود در سال جاری و هم اکنون اجرا می کنیم و برای برگزاری چند کارگاه آموزشی دیگر نیز  برنامه ریزی های لازم بعمل آمده است.

وی برگزاری دوره های آموزشی را یک ضرورت انکارناپذیر دانست که همکاران روابط عمومی استانها بارها در مورد آن تذکر داده اند و خاطرنشان ساخت: ضرورت آگاهی همکاران روابط عمومی از جدیدترین روش های ارتباطات انسانی و سازمانی امری بدیهی است و می تواند نقش بسیارارزنده ای در شناساندن مؤسسه یا مراکز تحقیقات کشاورزی داشته باشند.

مهندس فدایی با بیان اینکه طی چند سال گذشته دوره های متنوعی برای آموزش مسوولان روابط عمومی های تابعه سازمان برگزارشده بیان داشت: کلاس آموزشی امروز در کنار  سایر کارگاه های آموزشی  می تواند در تولید خبر از جمله خبرهای علمی تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به تاکیدهای دکتر اسکندر زند که تولید اخبار علمی می باید در راس فعالیت های خبری سازمان قرار داشته باشد، بر نقش موثر روابط عمومی ها در این حوزه تاکید کرد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار داشت که در ارزشیابی روابط عمومی های واحدهای تابعه سازمان از سوی دفتر ارزشیابی تغییراتی بوجود آمده و به زودی این تغییرات به اطلاع همکاران خواهد رسید، بنابراین لازم است همکاران روابط عمومی، فعالیت های خود را بطور کامل چه از نظر خبر و عکس و چه از نظر برگزاری نمایشگاه و همایش ها کاملا مستند سازی نموده و گزارش نمایند.

    


ایجاد شده توسط بخش خدمات فنی و تحقیقاتی
 




کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0