• financial-services.jpg


 

 

شرح وظایف مدیریت امـور مالـي

 

1. نگهداري حساب اعتبارات بر حسب برنامه‌ها و فعاليت‌ها و مواد بودجه و اعتبارات هزينه و تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي و وجوه اعتبارات ابلاغي و ساير منابع و يارانه‌ها و تبصره‌هاي بودجه كل كشور و تهيه گزارش مدیریتی از هزينه‌هاي انجام شده.

2. تامين اعتبار لازم براي پرداخت‌ها و خريدهاي مورد نياز مؤسسه از محل اعتبارات هزينه و تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي و وجوه ابلاغي ساير منابع و يارانه‌ها و تبصره‌هاي بودجه كل كشور طبق آئین نامه مالی

3. صدور درخواست وجه و وصول وجوه اعتبارات تخصیص یافته مربوط به هزينه‌هاي مستمر و غيرمستمر هزينه‌اي و تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي

4. تخصيص تنخواه گردان به واحدهاي ستادي سازمان حسب مورد.

5. وصول و نگهداري حساب درآمدها و سپرده‌ها و مطالبات سازمان اعم از هزينه‌اي و تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي

6. تهيه صورتحساب و تنظيم گزارش درآمد به تفكيك منابع مختلف درآمد

7. هزينه نمودن كلـيه اعتبارات اعـم از هزينه‌اي و تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي بر اساس آئین نامه مالی و معاملاتی مصوب هیأت امنای سازمان تحقیقات و قانون برنامه مورد عمل در وزارت جهاد كشاورزي و سازمان متبوع در قالب موافقت‌نامه‌هاي مبادله شده با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و اعتبارات ابلاغي و ساير منابع و يارانه‌ها و تبصره‌هاي بودجه كل كشور

8. تهيه و تنظيم ليست حقوق و مزايا و دستمزد و اسناد هزينه مربوط به سازمان از محل اعتبارات هزينه و تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي و وجوهات بازنشستگي

9. پرداخت حقوق و مزايا و دستمزد كاركنان شاغل، بازنشسته و موظف

10. رسيدگي و بازبيني اسناد هزينه و ساير فعاليت‌هاي مالي انجام شده و تطبيق آنها با ضوابط و مقررات مالي مورد عمل

11. نگهداري و تحويل و تحول وجوه و نقدينه‌ها و سپرده‌ها و اوراق بهادار.

12. تهيه و تنظيم صورتحساب‌هاي لازم جهت كليه قراردادها و امورارزي و تهيه گزارشات لازم جهت مراجع ذيربط.

13. تهيه وتنظيم صورت حساب‌هاي ماهانه و ساليانه و تفريغ بودجه درپايان هرسال مالي جهت ارسال به مراجع ذيربط

14. انجام مراحل بررسي، تعيين و تأييد امناي اموال، عاملين امور مالي پيشنهادي از سوي واحدهاي سازماني وابسته و تابعه جهت صدور احكام انتصاب از طريق مراجع ذيصلاح حسب مورد.

15. نظارت بر حسن انجام وظايف عاملين امورمالي و امناي اموال بر اساس مقررات و قوانين مربوطه

16. تهيه گزارش‌هاي مالي لازم وارسال آن براي مقامات ذيربط

17. تهيه و ثبت برگه محاسباتي و چك‌هاي مربوط و وصول ماليات‌هاي قانوني

18. تهيه آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مورد نياز و ابلاغ جهت اجرا حسب مورد

19. بررسي و اصلاح آيين‌نامه‌هاي مورد نياز به منظور ايجاد سهولت در گردش كارهاي مربوط و ارائه راه حل‌هاي مناسب براي رفع مسائل و مشكلات مالي

20. همكاري با واحدهاي سازماني جهت انجام وظايف محوله در چارچوب مقررات مربوطه حسب مورد.

21. نظارت بر حسن اجراي قوانين و مقررات مالي واحدهاي سازماني.

22. ثبت حساب‌ها و نگاهداري دفاتر اموال و تنظيم فهرست كل اموال و ارسال گزارش‌هاي لازم به مراجع قانوني.


   
   
   

 


6.1.7.0
گروه دورانV6.1.7.0