چهارشنبه, 5 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ 
  • کد خبر : ۳۲۰۵
سمپوزیوم جهانی خاك برای تغذیه
سمپوزیوم جهانی خاک برای تغذیه - "خاک، جایی که غذا آغاز می شود" به صورت مجازی از 26 تا 29 جولای 2022 (مصادف با 4 تا 7 مرداد ماه 1401) برگزار می شود.

 

 

سمپوزیوم  جهانی خاک برای تغذیه

 

   سمپوزیوم جهانی خاک برای تغذیه - "خاک، جایی که غذا آغاز می شود" به صورت مجازی از 26 تا 29 جولای 2022 (مصادف با 4 تا 7 مرداد ماه 1401) برگزار می شود. این سمپوزیوم علم و سیاست را برای بررسی وضعیت و چالش های حاصلخیزی خاک در ارتباط با تغذیه گیاهی، حیوانی و انسانی در کنار هم قرار می­دهد. انسان ها مانند میکروارگانیسم ها، گیاهان و حیوانات برای زنده ماندن به غذای کافی نیاز دارند. اما غذا باید سالم و مغذی باشد نه تنها برای تامین انرژی و مواد مغذی اساسی، بلکه برای جلوگیری از بیماری و دریافت مواد سمی مضر. حدود 95 درصد از مواد غذایی ما از خاک ها تامین می شود که دارای ظرفیت طبیعی برای حمایت از گیاهان با تامین عناصر غذایی مورد نیاز آنها از طریق محلول خاک هستند.

 

اهداف

   اهداف اصلی این سمپوزیوم بررسی وضعیت هنر در مورد نقش حاصلخیزی خاک در تأمین غذای کافی، با کیفیت، سالم و مغذی تر برای تغذیه بهتر انسان، حیوانات و گیاهان است. انتظار می‌رود این سمپوزیوم شکاف‌های مهم دانش را شناسایی کند و زمینه را برای بحث در میان سیاست‌گذاران، تولیدکنندگان مواد غذایی، دانشمندان، صنعت کود، متخصصان و سایر ذینفعان در مورد ارائه­ی راه‌حل‌هایی فراهم کند که بتواند سیستم‌های کشاورزی-غذایی مغذی‌تری را برای افزایش سلامت و رفاه انسان در عین حفاظت از محیط زیست، فراهم کند.

 

محورهای اصلی سمپوزیوم و فراخوان برای چکیده

    کمیته اجرایی سمپوزیوم در حال حاضر چکیده هایی را می پذیرد که برای ارائه شفاهی و پوستری در طول این سمپوزیوم به رقابت بپردازند. چکیده ها باید به زبان انگلیسی با حداکثر 3000 کاراکتر (بدون فاصله) نوشته شده و تا 31 می 2022 (مصادف با 10 خرداد 1401) مستقیماً از طریق پورتال ارسال چکیده ارسال شوند. چکیده ها باید یکی از محورهای زیر را شامل شوند:

محور 1: وضعیت و روند بودجه جهانی عناصر غذایی خاک

محور 2: مدیریت پایدار خاک برای امنیت غذایی و تغذیه بهتر

محور 3: اثرات مدیریت عناصر غذایی خاک بر محیط زیست و تغییرات آب و هوا

محور 4: حکمرانی حاصلخیزی خاک/عناصر غذایی خاک.

 

آدرس اینترنتی دسترسی به سایت سمپوزیوم :

https://www.fao.org/events/detail/symposium-soils-for-nutrition/en

 

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
    6.1.7.0
    V6.1.7.0