جمعه, 10 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ 
  • تعداد بازدید : 557
next    /  4 prev
برگزاری كارگاه آموزشی وبیناری مدیریت آلودگی و اصلاح منابع خاك و آب سطحی و زیرزمینی در موسسه تحقیقات خاك و آب
کارگاه آموزشی وبیناری "مدیریت آلودگی و اصلاح منابع خاک و آب سطحی و زیرزمینی" به صورت وبیناری 99/10/17 با حضور اعضاء هیئت علمی و محققان موسسه و برخی دیگر از موسسات تابعه سازمان تات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب کارگاه آموزشی وبیناری " مدیریت آلودگی و اصلاح منابع خاک و آب سطحی و زیرزمینی " به صورت وبیناری روز چهارشنبه 1399/10/17 و با حضور اعضاء هیئت علمی و محققان موسسه تحقیقات خاک و آب و برخی از دیگر موسسات تابعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.
در این دوره پروفسور piet seuntjens استاد دانشگاه آنتورپ بلژیک و مدیر تحقیقات و نوآوری موسسه ویتو و به عنوان مدرس ضمن معرفی اجمالی موسسه ویتو و برنامه تحقیقاتی به شرح مفاهیم عمومی و جامع آلودگی و اصلاح منابع آب و خاک پرداخت.
 ایشان با ارائه آمار در مورد پروژه ها و شیوه همکاری های بین المللی ضمن ارزیابی وضعیت کیفی آب و خاک و پایش عناصر سنگین و مشکلات اولیه خاک و آب های سطحی و زیرزمینی در کشور بلژیک نشان داد که رویکرد مدل سازی می تواند به فهم و انتقال و حرکت املاح و عناصر سنگین کمک نماید.
استاد دانشگاه آنتورپ بلژیک در ادامه با ارائه سه مورد مطالعه متفاوت در منطقه بلژیک مدل تلفیقی توسعه داده شده خود را تشریح نموده و طی مثالی وضعیت عناصر سنگین در مناطق آلوده را تا سال 2050 پیش بینی نمود و راهکارهای علمی اقتصادی و سریع برای اصلاح توسط مدل ها ارائه نمودند.
پروفسور piet seuntjens  در مطالعه موردی دیگر به تشریح ایجاد مخازن قابل نفوذ فعال درخاک برای تصفیه آب زیرزمینی آلوده و تصفیه آن پرداخت و مراحل مختلف انتخاب ماده و آزمایش های اولیه آزمایشگاهی تا عملیات اجرایی نهایی در عرصه را نمایش دادند، پایش آلودگی با استفاده از اینترنت اشیا و استفاده از سنسورها از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0