پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 541
با حضور دكتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان؛ اولین جلسه شورای سیاستگذاری هفدهمین كنگره علوم خاك ایران و چهارمین همایش ملی مدیریت آب در مزرعه و شورای راهبردی خاك برگزار شد
اولین جلسه شورای سیاستگذاری هفدهمین کنگره علوم خاک ایران و چهارمین همایش ملی مدیریت آب در مزرعه و شورای راهبردی خاک با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تات و دکتر اسدی رحماني رئیس موسسه 15 دی ماه 99 بصورت وبینار برگزار شد.

اولین جلسه شورای سیاستگذاری هفدهمین کنگره علوم خاک ایران و چهارمین همایش ملی مدیریت آب در مزرعه و شورای راهبردی خاک با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر اسدی رحماني رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب در سالن اندیشه سازمان روز دوشنبه 15 دی ماه 1399 بصورت وبینار برگزار شد.

دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از برگزاری "هفدهمین کنگره علوم خاک ایران و چهارمین همایش ملی مدیریت آب در مزرعه" در شهریور ۱۴۰۰ توسط موسسه تحقیقات خاک و آب و انجمن علوم خاک ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این کنگره بتواند با رویکردی متفاوت، چشم انداز خاک در سده ی جدید ایران را تبیین نماید.

وی با اشاره به اینکه این کنگره در کنار توجه به بخش ارائه مقالات توسط پژوهشگران، اساتید، محققان و دانشجویان با یک نگاه زیست محیطی و حفظ پایداری منابع در نظام آب و خاک کشور برگزار می شود گفت: یکی از مشکلات ما در حفظ و پایداری منابع آب و خاک و توجه به مسائل زیست محیطی مشکل فرهنگی است و می بایست در جهت فرهنگ سازی یک نگاه کلان آینده نگری در جامعه تلاش گردد.

دکتر بازرگان تاکید نمود ما در وزارت جهاد کشاورزی می بایست تولیدات کشاورزی را با توجه به منابع آب و خاک و مسائل زیست محیطی مدیریت نماییم و با آموزش بهره برداران و اصلاح الگوی مصرف در جامعه در مسیر حفظ منابع برای آیندگان گام برداریم.

در این جلسه گزارش مفصل اقدامات انجام شده توسط دکتر اسدی رحمانی رئیس موسسه تحقیقات آب و خاک و رییس کنگره و دکتر بلالی از اعضاء هیأت علمی موسسه و دبیر کنگره ارائه گردید و اعضاء شورای سیاستگذاری "هفدهمین کنگره علوم خاک ایران و چهارمین همایش ملی مدیریت آب در مزرعه" به بحث و تبادل نظر در خصوص تعیین شعار، محورهای مقالات و نحوه اجرای کنگره پرداختند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0