جمعه, 31 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۹/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 1340
برگزاری سخنرانی علمی
سخنرانی علمی تحت عنوان "معرفی سامانه نوین کشت روی بسترهای بلند دائم در راستای بهره برداری پایدار از منابع خاک" توسط آقای دکتر محمد اسماعیل اسدی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان روز دوشنبه اول آذر 1400 در سالن جلسات موسسه تحقیقات خاک و آب، با حضور اعضای هیئت علمی ومحققان به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد.

 

 

برگزاری سخنرانی علمی

 

 

   سخنرانی علمی تحت عنوان "معرفی سامانه نوین کشت روی بسترهای بلند دائم در راستای بهره برداری پایدار از منابع خاک" توسط آقای دکتر محمد اسماعیل اسدی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان روز دوشنبه اول آذر 1400 در سالن جلسات موسسه تحقیقات خاک و آب، با حضور اعضای هیئت علمی و محققان به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد.

   آقای دکتر اسدی خاک را یکی از مهمترین منابع طبیعی هر کشور عنوان کرد و افزود:  حدود 95 درصد از غذای انسان از خاک بدست می آید.

   ایشان استفاده نادرست از عرصه های منابع طبیعی، خاک ورزی و کشاورزی ناصحیح در اراضی کشاورزی آبی و دیم، استفاده از شیوه های سنتی تولیدات کشاورزی، فشار دام در مراتع و از بین بردن پوشش گیاهی را از عوامل مهم در تشدید فرسایش خاک دانست.

   ایشان اشاره کردند راهکارهایی برای استفاده بهینه از این خاک وجود دارد که لازم است به آن عمل شود. تا بتوان ضمن تولید پایدار، خاک های سالمی داشته باشیم و برای آیندگان حفظ نمائیم.  ایشان یکی از راهکارها عمده، مدرن و پیشرفته را کشت روی بسترهای بلند در راستای کشاورزی حفاظتی معرفی کرد.

   دکتر اسدی ضمن معرفی مزایای سامانه کشت روی بسترهای بلند بیان داشتند: این راهکار در برخی مزارع کشاورزان در نقاط مختلف کشور و روی محصولات مختلف زراعی از قبیل گندم، کلزا، ذرت، پنبه، سویا به صورت پایلوت اجرا شده و کشاورزان ضمن کاهش هزینه های تولید توانسته اند به عملکردهای اقتصادی خوبی دست پیدا کنند.

 

 

 

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0