پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۲/۰۶ 
  • تعداد بازدید : 314
انتخاب عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خاك و آب به عنوان نایب رئیس شبكه بین المللی خاك های متأثر از نمك سازمان فائو
آقای دکتر میثم رضایی عضو هیئت علمی بخش تحقیقات اصلاح خاک و مدیریت پایدار اراضی موسسه تحقیقات خاک و آب به عنوان نایب رئیس شبکه بین المللی خاک های متأثر از نمک سازمان فائو انتخاب شد.

آقای دکتر میثم رضایی عضو هیئت علمی بخش تحقیقات اصلاح خاک و مدیریت پایدار اراضی موسسه تحقیقات خاک و آب به عنوان نایب رئیس شبکه بین المللی خاک های متأثر از نمک سازمان فائو انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب "شبکه بین المللی خاک های متأثر از نمک (INSAS)" در جریان اولین مجمع جهانی نوآوری برای محیط های حاشیه ای مرکز بین المللی کشاورزی Biosaline (ICBA) در سال 2019، با هدف: 1) ارزیابی، پایش و تهیه نقشه خاک های شور، 2) مدیریت خاک های متاثر از نمک، 3) مدیریت پایدار خاک و آب برای تولید پایدار و 4) شورورزی و سازگاری گیاهان در شرایط شور، شبکه بین المللی خاک های متاثر از نمک از طرف سازمان فائو راه اندازی شده است.
در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 25 و 26 فروردین سال جاری اولین مجمع جهانی INSAS به صورت وبیناری با حضور متخصصین بیش از 120 کشور مختلف جهان با هدف ارائه گزارش از فعالیت های انجام شده در سال های اخیر و برگزاری انتخابات اعضاء هیئت رئیسه برگزار شد.
در این جلسه آقای دکتر میثم رضایی به عنوان یکی از حاضران در جلسه گزارشی از فعالیت های انجام در زمینه ارزیابی و مدیریت خاک و آب در دشت سیستان با تکیه بر مدل سازی حرکت نمک در مطالعات آبیاری و آبشوئی ارائه نمود که مورد استقبال و توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.
در پایان انتخابات مجمع برگزار و آقای Prof. Dr. Jorge Batlle-Sales به عنوان رئیس و خانم dr. Katarzyna (Kate) Negacz و دکتر میثم رضایی به عنوان نائب رئیس انتخاب گردیدند.
ضمن تبریک به دکتر رضایی و خانواده موسسه تحقیقات خاک و آب سلامتی و موفقیت روزافزون برای ایشان در همه امور از خداوند متعال آرزو می شود.

 

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0