جمعه, 31 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۴/۰۸ 
  • تعداد بازدید : 268
next    /  5 prev
نشست مشترك معاون برنامه ریزی و پشتیبانی نیروی انسانی با همكاران ایستگاه تحقیقاتی مؤسسه تحقیقات خاك و آب
آقای دکتر مهرزاد محصص مستشاری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی موسسه تحقیقات خاک و آب به منظور بررسی وضعیت موجود، مسائل و چالش های ایستگاه تحقیقاتی موسسه با پرسنل مزرعه روز یکشنبه 1399/04/08 نشست مشترک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب آقای دکتر مهرزاد محصص مستشاری معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی موسسه تحقیقات خاک و آب به منظور بررسی وضعیت موجود، مسائل و چالش های ایستگاه تحقیقاتی موسسه با پرسنل مزرعه روز یکشنبه 1399/04/08 نشست مشترک برگزار شد.

آقای دکتر محصص مستشاری در این نشست با تأکید بر وجود اعضاء هیئت علمی و محققان متخصص و توانمند در موسسه، مزرعه تحقیقاتی باید نمونه و الگویی برای کشاورزان پیشرو منطقه باشد. ایشان تاکید داشت به منظور برون رفت از چالش ها موجود باید مدیریت منسجم و قاطعی در ایستگاه وجود داشته باشد. برنامه های الگوی کشت، تعیین تناسب اراضی، اطلاعات خاکشناسی و شناسنامه گذشته، حال و آینده هر قطعه زراعی باید مشخص و موجود باشد. انتظار بر این است که هزینه های نگهداری ایستگاه از محل درآمدهای ایستگاه تأمین اعتبار گردد. همچنین مدیریت طرح های تحقیقاتی طی نشستی با مسئولین بخش ها و مجریان طرح ها بهینه گردد.

آقای دکتر محصص مستشاری داشتن برنامه مدون در خصوص فعالیت های زراعی و باغی و بودجه بندی سالانه ایستگاه و هماهنگی لازم با بخش ها در خصوص اجرای طرح های تحقیقاتی و هزینه کرد آن ها از موارد مورد انتظار عنوان کرد و افزود: داشتن همدلی و انسجام کاری، زوم بندی و نگهداری قسمت های مختلف ایستگاه، تعیین شرح وظایف زیر مجموعه و مدیریت صحیح نهاده های کشاورزی، کنترل به موقع علف های هرز، مبارزه با آفات و بیماری ها، مدیریت صحیح زراعی و باغی، سیستم های آبیاری از جمله مواردی است که به وضعیت موجود کمک خواهد کرد.

سپس آقای مهندس قاضی میرسعید، آقای خامه چی و پرسنل مزرعه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان آقای دکتر روح الله یوسفی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات برنج کشور و متخصص مکانیزاسیون کشاورزی ضمن تایید موارد اشاره شده توسط دکتر محصص مستشاری، در خصوص برنامه ریزی و سازماندهی ایستگاه گفت: داشتن برنامه مدیریتی و عملیاتی مورد نیاز است و افزود: عملیات خاکورزی، کاشت، داشت و برداشت باید در زمان مشخص و معین بر اساس تقویم فعالیت زراعی و ماشینی صورت پذیرد در غیر اینصورت ضمن افزایش هزینه ها باعث کاهش تولید نیز خواهد شد. ایشان در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به مستهلک بودن تراکتورها و ماشین های کشاورزی موسسه و نداشتن برخی دیگر از ماشین ها، به منظور اجرای دقیق و به موقع عملیات ماشینی مقرون به صرف است از بخش خصوصی کمک گرفته شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0