جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۳۰ 
  • تعداد بازدید : 487
روز مزرعه ملی كلزا در مركز تحقیقات و آموزش كشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول برگزار شد

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب، به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد (دزفول) به همت این مرکز و روز مزرعه ملی کلزا با هدف انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی به کشاورزان با حضور دکتر محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، رؤسای مراکز تحقیقات استان های ایلام، لرستان و خوزستان (اهواز) و جمع زیادی از کشاورزان پیشرو در زمینه زراعت کلزا روز دوشنبه ۲۸ بهمن سال جاری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول برگزار شد.

در افتتاحیه این مراسم مهندس ملک زاده رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول ضمن خوش آمدگویی به میهمانان طی سخنانی اهمیت زراعت کلزا و لزوم توسعه سطح زیرکشت این محصول در ارتقای ضریب خودکفایی تولید روغن را یادآور شد. وی با اشاره به اهمیت برگزاری روز مزرعه محصولات کشاورزی از جمله کلزا، انتقال آخرین اطلاعات و یافته های کشاورزی را از جمله اهداف برگزاری مراسم روز مزرعه ملی برشمرد.

مهندس چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در سخنانی به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت کشت کلزا در استان خوزستان پرداخت.

دکتر ‌محمودی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان ضمن تشکر از مرکز دزفول جهت برگزاری شایسته این مراسم، سخنانی در خصوص لزوم تلاش بیشتر جهت ترغیب کشاورزان به کشت کلزا سخنانی ایراد نمود و استان خوزستان را جزو مهم‌ترین مناطق تولید محصول و بذر کلزا دانست.

دکتر محمودی اظهار داشت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی پشتیبان اصلی تولیدات کشاورزی در کشور است و همه کشاورزان را در زمینه تولید حمایت می‌کند. وی گفت: به دنبال آن هستیم تا با انتقال یافته‌ها و دستورالعمل ‌ها به کشاورزان بتوانیم افزایش تولید در واحد سطح را عملی کنیم. همچنین در این سازمان به دنبال کاهش هزینه ‌های تولید در واحد سطح هستیم و در این زمینه نیز اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌ایم.

در ادامه شرکت‌کنندگان ضمن بازدید از مزارع کلزای مرکز، نمایشگاه تخصصی ماشین آلات و نهاده های کشاورزی و غرفه های کارگروه‌های تخصصی مرتبط، مزارع تولید بذر کلزای شرکت شهید رجایی با کارشناسان حاضر در غرفه ها به بحث و تبادل نظر پرداختند و هم چنین با برگزاری مسابقه بین کشاورزان شیوه های صحیح آبیاری در مزارع کلزا به اجرا درآمد.

شایان ذکر است بخش خاک و آب مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد (دزفول) با همکاری مؤسسه تحقیقات خاک و آب در قالب کارگروه تخصصی تغذیه گیاهی ضمن حضور فعال، اقدام به برگزاری نمایشگاه تخصصی نموده و پاسخگوی سؤالات بازدیدکنندگان و کلزاکاران نمونه استانی و کشوری بوده اند. کارگروه های مرتبط شامل کارگروه تخصصی تغذیه و حاصلخیزی، گیاه پزشکی، به زراعی و به نژادی و کارگروه فنی و مهندسی بود.


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0