پنج‌شنبه, 30 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۰/۲۴ 
  • تعداد بازدید : 522
در حاشیه مراسم سی و چهارمین معرفی نمونه های ملی بخش كشاورزی؛ دكتر حسن روحانی رئیس جمهور از آخرین دستاوردهای فناورانه و توانمندی های موسسه های تابعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی بازدید كرد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور صبح سه شنبه 24 دیماه سال جاری با حضور در غرفه های مختلف نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و توانمندی های وزارت جهاد کشاورزی، از جدیدترین دستاوردهای حوزه تحقیقاتی، پژوهشی و تولیدات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی این وزارتخانه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این نمایشگاه که در حاشیه مراسم سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه های ملی بخش کشاورزی در محل مرکز همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ۲۰ موسسه تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه علمی- پژوهشی و فناوری به منظور اثربخشی رونق تولید و امنیت غذایی کشور ارائه کردند.

پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، موسسه تحقیقات پنبه، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، موسسه تحقیقات خاک و آب و موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع، پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری از جمله موسساتی هستند که محصولات فناورانه و دستاوردهای علمی- پژوهشی خود را معرفی کردند.

همچنین سامانه پیام رسان آموزش و ترویج کشاورزی (پات) که به منظور انتقال با سرعت و به موقع پیام های آموزشی، ترویجی و اطلاع رسانی فنی ده هزار نفر از مروجین و کارشناسان کشاورزی سراسر کشور راه اندازی شده است، با حضور دکتر روحانی آغاز به کار کرد. شایان ذکر است که بانک اطلاعات ۴ میلیون بهره بردار کشاورزی در حال جمع آوری و اتصال به این سامانه است. دکتر روحانی در پیامی برای آغاز به کار این سامانه خطاب به کشاورزان، مروجان، کارشناسان و پژوهشگران وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: تلاش و مسئولیت پذیری همه شما عزیزان در تأمین امنیت غذایی کشور در سال رونق تولید شایسته تقدیر است.

رئیس جمهور همچنین در بخشی از مراسم سی و چهارمین مراسم انتخاب و معرفی نمونه ‌های بخش کشاورزی با تأکید بر لزوم توجه به خاک به همان اندازه وجود و حفظ آب اهمیت دارد، اظهار داشت: آب در بخش کشاورزی وقتی مفید است که خاک مناسب وجود داشته باشد، لذا باید خاک کشور را حفظ کنیم و توجه کنیم که آب و خاک دو سرمایه بسیار بزرگی است که باید از آن ها مراقبت کنیم.


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0