جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۵/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 344
next    /  2 prev
ضرورت پایداری تولید محصولات كشاورزی و بهبود معیشت كشاورزان با صیانت از منابع آب و خاك

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت پایداری تولید محصولات کشاورزی و افزایش درآمد و بهبود معیشت کشاورزان با صیانت از منابع آب و خاک کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، هفتمین نشست معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت سازمان های جهاد کشاورزی سراسر کشور با حضور مهندس کشاورز معاون امور زراعت، مدیران ارشد معاونت امور زراعت و رییس سازمان جهاد کشاورزی، معاون استانداری استان همدان و رییس موسسه تحقیقات خاک و آب 14 و 15 مرداد 1398 در محل سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان برگزار شد.

این نشست برای بررسی تولید و عملکرد محصولات زراعی در سال زراعی جاری و برنامه ریزی برای تولید محصولات پاییزه سال آتی زراعی برگزار گردید.

در این نشست، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر پایداری تولید در محصولات کشاورزی اظهار داشت: یکی از وظایف بخش کشاورزی تقویت امنیت غذایی است که این مهم حمایت خیلی زیادی را از بخش کشاورزی می طلبد.

مهندس عباس کشاورز افزود: از وظایف ذاتی بخش کشاورزی این است که با صیانت از منابع آب و خاک کشور، در راستای افزایش درآمد و بهبود معیشت کشاورزان گام بردارد.

مهندس کشاورز در بخشی دیگر از سخنان گفت: کلید حل بسیاری از مشکلات تولید حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاهی است است و به معاونین بهبود گیاهی و مدیران زراعت سراسر کشور توصیه کرد که به مسئله تغذیه اهمیت بیشتری بدهند.

در این نشست همچنین آقای دکتر هادی اسدی رحمانی رییس موسسه تحقیقات خاک و آب ضمن معرفی موسسه و مهمترین دستاورد های آن به مدیریت تلفیقی خاک و آب دشت هنام و همچنین دشت سیستان اشاره داشت و افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش میانگین کل عملکرد و آفزایش درآمد کشاورزان می باشد. ایشان با تبیین ابعاد مختلف عناصر غذایی و کاهش حاصلخیزی خاک، بر لزوم برنامه ریزی برای تحقق مدیریت تلفیقی حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه از طریق انجام کار مشارکتی بین کلیه ذی نفعان تاکید نمودند.

همچنین در ادادمه آقای دکتر فرهاد مشیری معاون بخش تحقیقات شیمی، حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه موسسه تحقیقات خاک و آب به موضوع نحوه برآورد کود مورد نیاز کشور و تحلیل مصرف کود بر اساس نیاز گیاه و اهمیت و جایگاه تغذیه در تولیدات کشاورزی پرداختند. همچنین آقای دکتر حسین داوودی رییس دفتر ثبت و کنترل کیفی انواع مواد کودی به موضوع ثبت کود پرداخت و افزود: از ۹۴ تا تیرماه امسال ۱۱۰۹ شرکت با ۱۰ هزار و ۹۶۶ برند کودی در پایگاه جامع مواد کودی این موسسه تقاضای ثبت کردند که از این تعداد ۸ هزار و ۷۸۲ برند کود کشاورزی از موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی شماره ثبت گرفته اند.

در این نشست آقای مهندس پورمجاهد معاون استاندار همدان نیز در سخنانی با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت تشکل های کشاورزی از طریق تسهیلات بانکی، اعلام به موقع خرید تضمینی محصولات زراعی ضروری دانست و عنوان کرد: در راستای مدیریت بهره وری آب الگوی کشت مورد توجه و جدی گرفته شود.


   

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0