جمعه, 31 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 445
نشست مشترك مدیران مؤسسه تحقیقات خاك و آب و مؤسسه تحقیقات برنج كشور

به منظور بررسی امکان همکاری های مشترک تحقیقاتی فی مابین، آقای دکتر هادی اسدی رحمانی رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب و خانم دکتر حسینی رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور به همراه معاونین و مدیران بخش های تحقیقاتی روز چهارشنبه 1398/4/12 طی نشست مشترکی دیدار و گفتگو داشتند.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات خاک و آب در ابتدای نشست آقای دکتر ناصر دواتگر معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته ها ضمن عرض خیرمقدم و خوشامدگویی به معرفی مؤسسه و مهمترین دستاوردهای تحقیقاتی در سال های اخیر پرداخت و در ادامه گفتگو اشاره به ابلاغ قانون حفاظت از خاک و انتظارات دولت در این خصوص و همچنین تأکید دولت مبنی بر کشت برنج در چند استان محدود، به توانمندی های مؤسسه در خصوص امکان همکاری های مشترک در خصوص شناسایی اراضی شالیزاری و بررسی امکان زهکشی مناسب برای توسعه کشت دوم برای زراعت هایی نظیر کلزا، حاصلخیزی اراضی شالیزاری، مدیریت تغذیه ویژه مکانی، بیولوژی خاک و بررسی وضعیت میزان سلامت برنج اشاره داشت. در ادامه سرکار خانم دکتر حسینی رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور ضمن ابراز امیدواری و مفید دانستن همکاری دو مؤسسه بخصوص برای شالیزارهای کشور به معرفی موسسه متبوع و واحدهای تابعه پرداخت. خانم دکتر حسینی با اشاره به پیگیری بحث خشکه کاری توسط وزارت جهاد کشاورزی و انجام پروژه های متعدد در این زمینه، موضوع خشکه کاری را یکی از موضوعات مهم برای شروع همکاری مشترک برشمرد. رییس موسسه تحقیقات برنج ضمن اشاره به اهمیت پروژه خشکه کاری افزود: که در شرایط کنونی در سه حوزه رقم، به زراعی و میزان آب مصرفی سؤالات کاربردی متعدد وجود دارد. ارزیابی سلامت و پایش محصول برنج، بررسی شوری خاک و زه آب دشت خوزستان، بررسی امکان کشت دوم برنج و انواع محصولاتی که میتوان بعد از کشت اول برنج انجام داد و تحقیقات بیولوژی خاک از دیگر موضوعات مورد علاقه برای همکاری بود که توسط خانم دکتر حسینی مطرح گردید.

در ادامه مقرر شد که فعالیت های تحقیقاتی در سه بازه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت اولویت گذاری شده و در قالب تشکیل گروه های عملیاتی مشترک، عقد تفاهم نامه و تدوین پروپوزال اجرا شود.


          

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0