پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۲/۱۴ 
  • تعداد بازدید : 425
رئیس انجمن خاك ایران: مردم به اهمیت موضوع خاك آشنا شده اند

کرج - ایرنا - رئیس انجمن علوم خاک ایران گفت: با فعالیت های ترویجی و فرهنگ سازی ها طی سال های اخیر، مردم تا حدی به اهمیت خاک پی برده اند.        
به گزارش ایرنا، منوچهر گرجی روز چهارشنبه 1398/02/11 در چهاردهمین همایش سالیانه علوم خاک ایران که در معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج برگزار شد، افزود: بیشترین تلاش برای آشنا سازی مردم در طی حدود هشت سال اخیر انجام شده است.         
وی به اهمیت این موضوع در بعد آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر دروسی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد گنجانده اند به طوریکه 10 واحد مهارت آموزی و کارورزی اختصاص یافته است.  
گرجی با اشاره به تدوین لایحه جامع خاک کشور، گفت: اکنون نقشه راه خوبی برای تحقیقات داریم.   
رئیس انجمن علوم خاک ایران به موضوع کود و آثار آن در سلامت خاک اشاره کرد و اظهار داشت: کودها بی رویه در حال گسترش بودند به طوریکه چند هزار توزیع کننده کود در کشور فعالیت می کردند.   
وی افزود: به همین منظور دفتر کود در موسسه تحقیقات خاک و آب راه اندازی شد.           
گرجی تاکید کرد که در کشور در خصوص مسایل مربوط به خاک باید چند برنامه تصویب شود که در کنار آن بودجه هایی باید تخصیص داده شود تا این برنامه ها اجرایی شود.          
وی اظهار داشت: کار بعدی ما شناساندن دفتر خاک بوده که نیازمند تجمیع برنامه های مربوط به خاک، تخصیص بودجه های لازم، تبیین ظرفیت های موجود در قانون خاک، تدوین آیین نامه های اجرایی مربوط به قانون خاک است.
چهاردهمین همایش سالانه علوم خاک ایران با موضوع قانون حفاظت خاک، دفتر امور خاک و ظرفیت ها و پتانسیل ها به مدت یک روز در استان البرز برگزار شده است.
لینک خبر


   
  

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0