سه‌شنبه, 28 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۲/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 730
با حضور مجریان استانی، طرح شناسایی وضعیت آلودگی به عناصر سنگین در مناطق با ریسك بالا تبیین شد

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب طی نشستی در روز دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 با حضور دکتر کامبیز بازرگان رییس موسسه تحقیقات خاک و آب، دکتر حامد رضایی رییس بخش تحقیقات اصلاح خاک و مدیریت پایدار اراضی و مجری ملی طرح "شناسایی وضعیت آلودگی به عناصر سنگین در مناطق با ریسک بالا" و مجریان استانی طرح مذکور تبیین شد.

در این نشست ابتدا آقای دکتر بازرگان اهمیت آلودگی خاک در سلامت محصولات کشاورزی را ذکر نموده و با بیان سوابق پیگیری های قبلی در دبیرخانه شورای عالی سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان برنامه و بودجه به جایگاه و اهمیت طرح اشاره نمودند و آن را یکی از مهمترین طرح های سال جاری موسسه اعلام نمودند. در ادامه آقای دکتر رضایی مدیر برنامه شناخت و مدیریت آلودگی خاک و رئیس بخش تحقیقات اصلاح خاک، سابقه موضوع آلودگی در ایران و جهان ارائه نمودند. طرح شناسایی وضعیت آلودگی  عناصر سنگین در مناطق مارلیک بالا موضوع مورد بحث این جلسه بود که پس از بحث و تبادل نظر کارشناسان نهایی گردید تا استان ها نسبت به آغاز آن اقدام نمایند.

در پایان پانل مشترک با حضور آقای دکتر رضایی و آقای دکتر شهبازی نسبت به تبادل نظر در موضوع پرداختند.

طرح شناسایی وضعیت آلودگی به عناصر سنگین در مناطق با ریسک بالا از جمله پروژه های طرح کلان ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی است که از سال 1392 پیگیری هایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام گرفته است و پس از تأمین اعتبار سازمان برنامه و بودجه به مرحله اجرا در می آید.

      



کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0