پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ 
  • تعداد بازدید : 575
مهندسان برجسته كشاورزی و منابع طبیعی كشور معرفی و تجلیل شدند

مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور روز چهارشنبه 16 اسفند 1396 با حضور رییس فرهنگستان علوم معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب به نقل از ایرنا، در چهارمین دوره تجلیل از مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور بعد از داوری ۳۰ مهندس معرفی شده از سازمان ها و شاخه های مختلف ۶ نفر از جمله دکتر حسین بشارتی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خاک و آب؛ به عنوان مهندس برجسته انتخاب شدند.

دکتر 'داود نیک کامی' یکی از مهندسان برجسته منابع طبیعی در سال 96 است. وی دارای دکتری رشته آبخیزداری؛ دارنده جایزه پژوهشگر برگزیده وزارت جهاد کشاورزی در سال ١٣٨٧ و پژوهشگر برگزیده پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری در سال ٩٢ است.

وی تهیه نقشه ملی فرسایندگی باران کشور، طراحی و ارایه الگوی استفاده از اراضی در مقیاس ملی باد استفاده از مدل های برنامه ریزی چند هدفی، تدوین برنامه راهبردی ملی حفاظت خاک کشور، استاد راهنما و مشاور ١٢ پایان نامه در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، انتشار ٤٠ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی فارسی و ١٨ مقاله در مجلات خارجی، ارایه ٢٨ مقاله در سمینارهای داخلی و ١٧ مقاله در سمینارهای بین المللی و تالیف سه کتاب برخی خدماتی است که در کارنامه دارد.

دکتر 'علی عطار' دارای کارشناسی ارشد پیوسته رشته باغبانی. وی استاد مشاور 9 رساله و پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، احداث 40 هکتار باغ مدرن و متراکم سیب و گلابی با استفاده از توری مخصوص برای پیشگیری از خسارت تگرگ و آفتاب سوختگی، ازدیاد و معرفی هشت رقم از ارقام مرغوب انگور ترکمنستان در کارنامه خود دارد.

همچنین مشاور و مجری احداث باغ 100 هکتاری ارقام آلبالوی مجارستان، دریافت لوح سپاس و جایزه از رییس جمهور وقت به مناسبت فناوری جدید در تولید زردآلودی تاج آویزان در هشتمین جشنواره خوارزمی سال 74، دریافت تقدیر نامه از دبیر کل خانه کشاورز به مناسبت فعالیت 40 ساله در امور باغبانی در سال 1384، مسئولیت فنی جابجایی حدود هزار و 400 اصله درختان بزرگ 15 ساله چنار برای اولین بار در کشور به روش روت بال در سال 1356 برخی از اقداماتی دکتر عطار است که در کارنامه وی به چشم می خورد.

دکتر 'رحیم اسلامی زاده' یکی دیگر از مهندسان برتر حوزه کشاورزی و منابع طبیعی بود که امروز تجلیل شد. وی دارای دکتری رشته حشره شناسی کشاورزی است.

احداث باغ های مرکبات مدرن و اقتصادی با هدف ایجاد اشتغال و تولید محصول با کیفیت با ظرفیت تولید 700 تن انواع مرکبات در سال و اشتغال ثابت 10 نفر، طراحی و ساخت و راه اندازی آزمایشگاه تولید اسپان (بذر) قارچ خوراکی با ظرفیت 600 تن در سال، حذف سمپاشی های حشره کش بر ذرت تابستانه استان خوزستان از سال 72، استاد مشاور سه پایانه در دوره کارشناسی ارشد، انتشار 4 مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی، ارائه 22 مقاله در سمینارهای داخلی و یک مقاله در سمینار خارجی و تألیف سه عنوان کتاب را در کارنامه خود دارد.

چهارمین مهندس برتر حوزه کشاورزی و منابع طبیعی مهندس 'مهدیقلی میار' کارشناس رشته صنایع غذایی است. اصلاح نژاد و به گزینی ماهیان مولد قزل آلا و تولید تخم چشم زده اصلاح نژاد شده قزل آلا، استفاده از فناوری روز جهان برای افزایش تولید ماهی در واحد سطح، استفاده از سیستم های اکسیژن ساز برای کاهش مصرف آب، ترجمه دو کتاب، دریافت لوح تقدیر از رییس جمهور وقت به عنوان پرورش دهنده نمونه ماهی کشور در سال 82 و دریافت لوح تقدیر از ریاست سازمان دامپزشکی کشور به عنوان واحد نمونه دامپزشکی در سال 91 و 92 برخی از خدمات برجسته وی است.

دکتر'حسین بشارتی' دارای دکتری رشته بیولوژی خاک پنجمین مهندس برجسته است. ثبت اختراع دانش فنی تولید کود زیستی گوگردی، کسب رتبه دوم پژوهش های کاربردی در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی، انتشار 74 مقاله در مجلات علمی و پژوهشی فارسی و 21 مقاله در مجلات خارجی، ارائه 93 مقاله در سمینارهای داخلی و هفت مقاله در سمینارهای بین المللی، تألیف شش عنوان کتاب، دریافت جایزه و لوح تقدیر از سازمان یونسکو، رییس جمهور وقت و کسب رتبه در جشنواره بین المللی خوارزمی در سال 93 از جمله اقدماتی است که در کارنامه وی به ثبت رسیده است.

دکتر 'کوروش اسد سنگابی' کارشناسی ارشد رشته مهندسی کشاورزی ششمین مهندس برتر حوزه کشاورزی و منابع طبیعی بود که امروز تجلیل شد. مجری بزرگترین پروژه تثبیت شن های روان کشور با وسعت دو هزار هکتار از سال ٨١ تا ٨٣، تولید گوگرد مایع برای اولین بار در کشور در سال ٩٥، تولید کننده ترکیب ضد سرمازدگی در کشور، اجرای طرح پایلوت در مناطق مختلف برای ترویج استفاده از کودهای آلی و زیستی برای تولید محصولات سالم، کارآفرین برتر کسب و کار بزرگ و چهره برگزیده اولین گردهمایی کارآفرینان کشاورزی ایران در سال ٩٣ و دریافت جایزه و نشان ملی تعهد و توانمندی دو ستاره مدیریت فناوری و نوآوری ایران از کمیته راهبردی جایزه ملی مدیریت و نوآوری و انجمن مدیریت فناوری ایران در سال های ٩٥ و ٩٦ برخی اقداماتی است که در کارنامه خود دارد.
لینک خبر

  




کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0