شنبه, 1 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۱۲/۰۸ 
  • تعداد بازدید : 441
next    /  2 prev
رئیس موسسه تحقیقات خاك و آب كشور: كشت نشائی از عوامل كاهش مصرف آب در بخش كشاورزی است

رئیس موسسه خاک و آب کشور گفت: کشت نشائی از عوامل کاهش مصرف آب است که امروزه شاهد هستیم تعداد بالائی از کشاورزان از این روش استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان البرز در مشکین‌دشت، کامبیز بازرگان عصر روز گذشته در حاشیه سومین همایش ملی مدیریت آب در مزرعه که در سالن همایش علوم باغبانی امام خمینی (ره) مشکین‌دشت برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت آب در مزرعه از اهمیت بالائی برخوردار می‌باشد که لازم است کشاورزان توجه لازمه را داشته باشند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری همایش فوق هماهنگ کردن روش‌های مدیریت آب در مزرعه و مدیریت کلان منابع آب‌وخاک کشور است تا در راستای مدیریت روش‌ها و تکنیک‌های آبیاری و الگوی کشت در مزرعه اقدام شود.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه بخش کشاورزی سهم بالائی از آب کشور را به خود اختصاص داده است، لازم است با مدیریت آب مصرفی و ارتقا سطح بهره‌وری در راستای رفع معضل کم‌آبی حرکت نمود.

بازرگان بابیان اینکه کشور در فصل‌های پاییز و زمستان پر آب است، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی با تغییر و تنظیم الگو و تاریخ کشت برخی از محصولات کشاورزی از این آب سبز (باران) استفاده خواهد نمود.

وی تصریح کرد: الگوی کشت به معنای استفاده از گیاهان در محل‌های مناسب مختص خود است که طبق این تعریف و با انجام تدابیر صحیح باید شاهد افزایش خوداتکایی در بهره‌وری از محصولات کشاورزی بود.

رئیس موسسه خاک و آب کشور با اشاره به اینکه کشت نشائی از عوامل کاهش استفاده از آب است، بیان کرد: امروزه شاهد استفاده تعداد بالائی از کشاورزان از این کشت هستیم و این امر بسیار در رفع بحران کم‌آبی مؤثر خواهد بود.

بازرگان افزود: با صرف حدود 65 تا 70 میلیارد مترمکعب آب کشور در بخش کشاورزی لازم است با اتخاذ تدابیر و اقدامات آگاهانه در راستای افزایش بهره‌وری آب حرکت شود.

لینک خبر


    




کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0