جمعه, 31 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۱۰/۰۹ 
  • تعداد بازدید : 1034
برگزاری كارگاه مقدماتی مدل سازی اگروهیدرولوژی (مدلSWAP) در موسسه تحقیقات خاك و آب

به همت بخش تحقیقات آبیاری و فیزیک خاک موسسه تحقیقات خاک و آب و با همکاری موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی و دانشگاه گیلان دوره آموزشی مقدماتی مدل سازی اگروهیدرولوژی (مدل SWAP) در موسسه تحقیقات خاک و آب به مدت دو روز در تاریخ های 5 و 6 دی 1396 در سالن مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) کرج و با حضور اعضاء هیئت علمی و محققان ستادی و استانی کشور در حوزه آب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب با توجه به جایگاه و اهمیت منابع آب در کشور و لزوم بهره برداری و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، کارگاه "مدل سازی اگروهیدرولوژی با استفاده از مدل SWAP " با هدف ارتقاء ظرفیت تخصصی کارشناسان و متخصصان و با همکاری موسسه تحقیقات خاک و آب، موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی و دانشگاه گیلان با دعوت از یک نفر استاد مدعو داخلی برای کارگاه مقدماتی برگزار گردید.

در کارگاه مقدماتی مبانی تئوری و کاربردی مدل SWAP توسط آقای دکتر مجید وظیفه دوست عضو هیأت علمی محترم دانشگاه گیلان تدریس گردید. در این کارگاه دو روزه موضوعات شبیه سازی حرکت آب در خاک، شبیه سازی رشد گیاه، شبیه سازی انتقال املاح و زهکشی به همراه ارائه تمرین های مربوطه توسط این مدل بررسی شد. شایان ذکر است کارگاه پیشرفته بین المللی مدل سازی اگروهیدرولوژی با دعوت از دو نفر از اساتید برجسته خارجی از دانشگاه های واگنینگن هلند و سائوپائولو برزیل در تاریخ 9 تا 11 بهمن ماه 1396 برگزار خواهد شد.

      


 


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0