جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۹/۲۵ 
  • تعداد بازدید : 500
next    /  3 prev
چاپ كتاب خاك های ایران توسط ناشر بین المللی«كتاب The Soils of Iran توسط ناشر بین المللیSpringer منتشر شد»

 به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب ناشر بین المللی Springer  از سال 2013 با کمک متخصصان علوم خاک کشورهای مختلف جهان اقدام به چاپ و انتشار سری کتاب خاک های دنیا (World Soils Book Series) نموده و تاکنون کتاب خاک های 22 کشور از جمله آمریکا، آلمان، ایتالیا، مکزیک، لهستان، یونان، اسپانیا و ... به چاپ رسیده است. پروفسور Alfred Hartemink استاد برجسته دانشگاه ویسکانسین امریکا مسئولیت بررسی و تایید این سری کتاب را به عهده­ دارد. ناشر مذکور تهیه کتاب خاک های ایران را به پیشکسوتان علوم خاک ایران جناب آقایان دکتر محمدحسن روزی طلب، حمید سیادت و عباس فرشاد بعنوان Editors پیشنهاد نمود. موضوع در نشست­ های تخصصی با حضور تعداد زیادی از اساتید گرایش­ های مختلف علوم خاک از دانشگاه­ها و موسسات ذیربط کشور مطرح و در نهایت اسامی 14 فصل کتاب و 25 نفر از نویسندگان همکار هر فصل در داخل و خارج از کشور مشخص شدند. پس از مکاتبات لازم و دریافت دستورالعمل تدوین کتاب از ناشر، تهیه فصول مختلف از نیمه دوم سال 1392 آغاز گردید و با تلاش­ همکاران ذیربط تهیه کتاب، در نیمه اول سال 1396 خاتمه و آماده انتشار گردید. هم اکنون نسخه الکترونیکی و چاپی کتاب توسط شرکت اشپرینگر و آمازون (Amazon) آماده عرضه به متقاضیان در سطح بین المللی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب و چگونگی فروش آن می توانید به سایت زیر مراجعه نمایید.            
http://www.springer.com/gp/book/9783319690469#

امید است با تلاش و همکاری اعضای هیأت علمی موسسه و دانشگاه های کشور در کنار پیشکسوتان علوم خاک، شاهد کارهای مشابه در سطح بین الملل باشیم.

لازم به ذکر است اشپرینگر یک ناشر بین‌المللی است که کتب آکادمیک و ژورنال‌های تخصصی علمی، کتاب های الکترونیکی و مجلات مروری علمی، (STM) فنی و پزشکی را منتشر می‌کند و مقر اصلی آن در برلین قرار دارد. اشپرینگر با نزدیک ۶۰ خانه نشر، ۱۹۰۰ ژورنال، ۵۵۰۰ کتاب در سال با فروش ۹۲۴ میلیون یورو (در سال ۲۰۰۶) و ۵۰۰۰ کارمند، پس از الزویر دومین ناشر بزرگ مجلات تخصصی دنیا است. 

  



کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0