جمعه, 7 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ 
  • تعداد بازدید : 358
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: لزوم فرهنگ‌سازی عمومی برای حفاظت از محیط زیست و منابع خاك و آب كشور

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، خاک را یکی از مؤلفه‌های محیط زیست برشمرد و بر فرهنگ‌سازی عمومی برای حفاظت از محیط زیست و منابع خاک و آب کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر عیسی کلانتری در مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در تهران گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید مفهوم فرهنگ عمومی را در مسائلی همچون خاک، آب و محیط زیست در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی افزود: باید امانتدار خوبی در زمینه حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده باشیم که این امر با فرهنگ‌سازی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با قدردانی از توجه دکتر روحانی رئیس جمهوری در خصوص مسائل زیست محیطی خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده، چهار اصل مهم آلودگی هوا در کلانشهرها، پسماندها به خصوص در شمال کشور، تالاب‌ها و نیاز آبی آنها و ریزگردها برای محیط زیست در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که پدیده ریزگردها، حاصل تخریب و فرسایش خاک است، اظهار داشت: در صورت تخریب خاک، پوشش گیاهی نیز از بین خواهد رفت و بحران‌های زیست محیطی بوجود خواهد آمد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: باید تلاش کنیم خاکی که امانت نسل‌های آینده است، از بین نبریم و دست به دست هم دهیم تا با اجرای مدیریت درست، از فرسایش خاک جلوگیری کنیم.

کلانتری با تاکید بر این که باید در حفظ منابع تجدیدپذیر همچون منابع تجدیدناپذیر رفتار کنیم، گفت: منابع تولید غذا در کشور محدود است بنابراین وظیفه داریم ظرفیت‌ها و محدودیت‌های موجود را به مردم بگوییم تا آسیب کمتری به منابع وارد شود.

وی افزود: از آنجایی که منابع همیشه در اختیار مردم بوده، ما در زمینه آب و خاک و پوشش گیاهی، جنگل و مرتع آینده‌نگر نبودیم.

کلانتری گفت:به دلیل استفاده بیشتر از ظرفیت منابع، در حال حاضر در منابعی همچون خاک و آب دچار بحران شده‌ایم.

این مقام مسوول با تأکید بر لزوم حفظ منابع تجدیدپذیر و جلوگیری از آلودگی‌ها و ایجاد پسماندها تصریح کرد: محیط زیست از هر طرف در تهدید است به طوری که یک رفتار نادرست در زنجیره محیط زیست، باعث تهدید محیط زیست و منابع آب، خاک، پوشش گیاهی و حیوانات خواهد شد.
لینک خبر



کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0