پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۹/۲۰ 
  • تعداد بازدید : 300
وزیر جهاد كشاورزی اعلام كرد: اجرای طرح های آبخیزداری و بیابانزدایی برای حفاظت از خاك و آب در دستور كار دولت قرار دارد

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: اگر در حوزه آبخیزداری خوب عمل کنیم علاوه بر حفظ و جلوگیری از تبخیر آب، سفره های زیرزمینی تغذیه و موجب حفظ خاک می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمود حجتی در مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک که روز یکشنبه 1396/9/19 در محل وزارتخانه برگزار شد، بر ارتقای فرهنگ عمومی و فعالیت های مربوط به حفظ خاک تاکید کرد و گفت: با تکیه بر مشارکت مردم و بهره برداران می توانیم برای حفظ منابع آب و خاک برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان این که بیابانزدایی و آبخیزداری از طرح های مهمی است که در دستور کار دولت قرار گرفته است، اظهار داشت: این دو طرح در راستای حفظ پوشش گیاهی آب و خاک است و از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی نیز هستند.

حجتی تصریح کرد: ما در بخش کشاورزی در حوزه خاک با دو موضوع روبرو هستیم که یکی عرصه های تولیدی و کشت و زرع است و کشاورزی حفاظتی در این عرصه به منظور حفظ خاک و رطوبت آن مطرح می باشد و دیگری سوداگری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و دور زدن قوانین و مقررات است که موجب می شود بخشی از خاک را از دست بدهیم و باید از آن جلوگیری کنیم.

وی افزود: در عرصه های طبیعی نیز از طریق هجوم باد و سیلاب ها با فرسایش خاک روبرو هستیم که علت آن بهره برداری غیر فنی و غیر اصولی از منابع طبیعی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از آنجایی که خاک به طور رایگان در اختیار ما قرار گرفته است به آن کمتر توجه می شود در حالی که نتیجه قرار گرفتن خاک در کنار آب و قدرت پروردگار تولید محصولات غذایی می باشد.

وی در همین حال از توجه و پشتیبانی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید از آب و خاک تقدیر و تصریح کرد: به رغم نارسایی های درآمدی و بودجه ای کشور، حمایت های خوبی از سوی رهبر معظم انقلاب و دولت دکتر روحانی در زمینه آب و خاک کشور شده است.

لینک خبر


      



کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0