جمعه, 10 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۳/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 764
در یكصد و بیست و یكمین جلسه كمیته علمی فنی مؤسسه تحقیقات خاك و آب مطرح شد: بررسی طرح های مرتبط با برنامه راهبردی تحقیقات مدیریت پایدار خاك و آب

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات خاک و آب در این جلسه که با حضور اکثریت اعضای کمیته علمی- فنی، نمایندگان ستادی، نمایندگان معاونت های اجرایی و همچنین مجریان پروژه های تحقیقاتی در تاریخ 1396/3/2 در سالن شورای تحقیقات موسسه تحقیقات خاک و آب برگزار شد، یکی از طرح های کلان مرتبط با برنامه راهبردی تحقیقات مدیریت پایدار خاک و آب از برنامه "شناخت و مدیریت حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه" مطرح شد.

 در ابتدای این جلسه آقای دکتر فریدون نورقلی پور مسئول زیر برنامه "ارزیابی استفاده از محرک های رشد گیاهی در بهبود مدیریت تغذیه گیاه، کارایی کود و مقابله با تنش های محیطی" از کلیات طرح های زیرمجموعه این برنامه، اعتبار و تقویم اجرایی آن دفاع کردند. در ادامه آقای دکتر محمود صلحی مجری مسئول یکی از طرح های این زیر برنامه با عنوان "اثر مواد محرک رشد گیاهی بر کاهش خسارت تنش خشکی در گیاهان زراعی و باغی" با ارائه پروژه ها دفاع کردند. این طرح شامل 4 پروژه برای بررسی اثر مواد محرک رشد گیاه بر کاهش تنش خشکی در گیاهان گندم [با موقعیت اجرای اصفهان، فارس (داراب) البرز، خوزستان (بهبهان)، کرمانشاه (سرارود)]، کلزا [با موقعیت اجرای فارس (داراب)، خوزستان (دزفول)، اردبیل و ایلام]، انار [با موقعیت اجرای یزد، فارس، قم و مرکزی (ساوه)] و پسته [با موقعیت اجرای سمنان (دامغان)، کرمان (رفسنجان)، قزوین و قم] می باشد.

در این طرح موسسه تحقیقات دیم و پژوهشکده پسته نیز مشارکت خواهند داشت. این طرح با لزوم انجام اصلاحات پیشنهادی از سوی کمیته علمی فنی به تصویب رسید.

    


ایجاد شده توسط بخش خدمات فنی و تحقیقاتی




کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه تحقیقات خاک و آب می‌باشد.
6.1.7.0
V6.1.7.0